Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/518
Title: | Использование видеоматериалов в учебном процессе |
Other Titles: | Використання відеоматеріалів у навчальному процесі Video resource implementation in educational process |
Authors: | Мельниченко, Татьяна Маклякова, Валерия Мельниченко, Тетяна Маклякова, Валерія Melnychenko, Tetiana Makliakova, Valeriya |
Keywords: | профессионально-коммуникативная компетенция обучение видеоматериал мотивация цель преимущество лексический запас иностранный студент професійно-комунікативна компетенція навчання відеоматеріал мотивація мета перевага лексичний склад іноземний студент educational process advantage foreign students professional-communicative competence lexical content motivation communication real communication thematical flexibility |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Кропивницький: КЛА НАУ |
Citation: | Мельниченко, Т. Использование видеоматериалов в учебном процессе / Т. Мельниченко, В. Маклякова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 429-432. |
Abstract: | Рассматриваются преимущества использования видеоматериалов при обучении иностранных студентов. Выделяется цель использования видеоматериалов в формировании профессионально-коммуникативной компетенции, а также роль в расширении лексического запаса и повышении мотивации, интереса к изучению иностранного языка. Розглядаються переваги використання відеоматеріалів під час навчання іноземних студентів. Виокремлено мету використання відеоматеріалів для формування професійно-комунікативної компетенції, роль збагачення лексичного складу, зростання мотивації, інтересу до вивчення іноземної мови. This article deals with advantages of video resource usage during the foreign students teaching. Its purpose is to form professional-communicative competence of the foreign students, improving of their vocabulary and motivation increasing to study foreign languages. Foreign language speaking skills mean the skills to choose appropriate grammar structure and lexical content according to fast changing speaking situation. Such skills are available only if the studying situation is similar to real situation of communication. Video resource usage during the process of education is the universal technique in the creating of real communication, because videorecording has the effect of thematical flexibility. |
URI: | http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/518 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Melnichenko_obuchrnie.pdf | 386.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.