Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/518
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельниченко, Татьяна-
dc.contributor.authorМаклякова, Валерия-
dc.contributor.authorМельниченко, Тетяна-
dc.contributor.authorМаклякова, Валерія-
dc.contributor.authorMelnychenko, Tetiana-
dc.contributor.authorMakliakova, Valeriya-
dc.date.accessioned2020-11-03T06:29:16Z-
dc.date.available2020-11-03T06:29:16Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМельниченко, Т. Использование видеоматериалов в учебном процессе / Т. Мельниченко, В. Маклякова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 429-432.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/518-
dc.description.abstractРассматриваются преимущества использования видеоматериалов при обучении иностранных студентов. Выделяется цель использования видеоматериалов в формировании профессионально-коммуникативной компетенции, а также роль в расширении лексического запаса и повышении мотивации, интереса к изучению иностранного языка. Розглядаються переваги використання відеоматеріалів під час навчання іноземних студентів. Виокремлено мету використання відеоматеріалів для формування професійно-комунікативної компетенції, роль збагачення лексичного складу, зростання мотивації, інтересу до вивчення іноземної мови. This article deals with advantages of video resource usage during the foreign students teaching. Its purpose is to form professional-communicative competence of the foreign students, improving of their vocabulary and motivation increasing to study foreign languages. Foreign language speaking skills mean the skills to choose appropriate grammar structure and lexical content according to fast changing speaking situation. Such skills are available only if the studying situation is similar to real situation of communication. Video resource usage during the process of education is the universal technique in the creating of real communication, because videorecording has the effect of thematical flexibility.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectпрофессионально-коммуникативная компетенцияen_US
dc.subjectобучениеen_US
dc.subjectвидеоматериалen_US
dc.subjectмотивацияen_US
dc.subjectцельen_US
dc.subjectпреимуществоen_US
dc.subjectлексический запасen_US
dc.subjectиностранный студентen_US
dc.subjectпрофесійно-комунікативна компетенціяen_US
dc.subjectнавчанняen_US
dc.subjectвідеоматеріалen_US
dc.subjectмотиваціяen_US
dc.subjectметаen_US
dc.subjectперевагаen_US
dc.subjectлексичний складen_US
dc.subjectіноземний студентen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectadvantageen_US
dc.subjectforeign studentsen_US
dc.subjectprofessional-communicative competenceen_US
dc.subjectlexical contenten_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectreal communicationen_US
dc.subjectthematical flexibilityen_US
dc.titleИспользование видеоматериалов в учебном процессеen_US
dc.title.alternativeВикористання відеоматеріалів у навчальному процесіen_US
dc.title.alternativeVideo resource implementation in educational processen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnichenko_obuchrnie.pdf386.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.