Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/675
Title: Можливості електронної навчальної платформи MOODLE щодо організації англомовного тестування
Other Titles: Сapabilities of electronic educational platform MOODLE in organization of English testing
Authors: Шевченко, Вікторія Борисівна
Shevchenko, Victoria
Keywords: платформа електронного навчання
можливості MOODLE
електронне тестування
тест
тестове завдання
e-learning platform
MOODLE capabilities
e-testing
test
test assignment
Issue Date: 2019
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Шевченко, В. Б. Можливості електронної навчальної платформи MOODLE щодо організації англомовного тестування / В. Б. Шевченко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2019. - Випуск 6. - С. 179-183.
Abstract: Стаття досліджує можливості використання електронної навчальної платформи MOODLE щодо проведення тестування, як засобу контролю знань в рамках самостійної англомовної підготовки студентів. Предметом аналізу є можливості виходу за межі стандартних видів тестування студентів з англійської мови. Автор досліджує, який інструментарій має платформа MOODLE для розробки та проведення тестового контролю. The article analyzes the capabilities of the e-learning platform MOODLE in the conducting the students’ testing as means of knowledge control in the frames of independent work on learning English. The core of analysis is the possibilities of going beyond the standard types of students’ English testing. The article offers the ways of MOODLE adaptation to peculiarities of organization of the students’ testing in the educational process at the Flight Academy of NAU. It’s studied in the article, which exactly among the variety of testing assignments can be efficiently used with the aim to check acquired English knowledge and skills. The article deals with types of tests which can be applied in learning English to control the level of knowledge on studied material. It’s emphasized that testing is an important element of adequate understanding the content of the learning material. Introduction of electronic testing into the assessment procedure of students’ English knowledge will give the students the opportunity to get used to self-control of the results of the educational process. Besides, it’s underlined in the article that e-testing involves better orientation in e-learning resources and improving computer skills. Under the condition, that e-testing, motivated by the benefits of the distance educational resource MOODLE, like receiving quick results shortly after passing the test, can get interested the students to be tested easily. It’s proved in practice that the probed on MOODLE test assignments are relevant means for making electronic control of students’ knowledge quality. The article gives basis for developing the most optimal set of test assignments (open and cloze) in order to modernize and optimize the control of students’ knowledge and skills in the educational process. Attention is drawn to the practical importance of the obtained results for the English teaching staff of the Flight academy.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/675
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko_MOODLE.pdf166.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.