Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/668
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПлачинда, Тетяна Степанівна-
dc.contributor.authorДовга, Тетяна Яківна-
dc.contributor.authorЛевченко, Оксана Олександрівна-
dc.contributor.authorPlachynda, Tetiana-
dc.contributor.authorDovga, Tetiana-
dc.contributor.authorLevchenko, Oksana-
dc.date.accessioned2020-12-14T10:37:11Z-
dc.date.available2020-12-14T10:37:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПлачинда, Т. С. Інтерпретування оцінних суджень суб’єктів освітньої діяльності щодо іміджу викладача ЗВО / Т. С. Плачинда, Т. Я. Довга, О. О. Левченко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2019. - Випуск 6. - С. 104-113.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/668-
dc.description.abstractУ статті порушується проблема іміджу викладача закладу вищої освіти. авторами запропоновано суб'єктам освітнього процесу висловити свої погляди щодо іміджу сучасного викладача через відповіді на питання анкети "Імідж викладача". Проведене дослідження дало змогу з'ясувати що саме необхідно робити для формування позитивного іміджу викладача, тому подальше дослідження буде спрямоване на розробку та впровадження рекомендацій щодо формування позитивного іміджу викладача закладу вищої освіти. The article deals with the problem of a higher education teacher’s image. Taking into consideration the standards of modern time and innovation views of college kids, the authors asked educational process subjects (teachers and students) to express their ideas about a modern teacher’s image. The questionnaire "Teacher’s Image" created by the authors was posted in social media FaceBook and allowed to question a big number of teachers and students anonymously. The questions of the questionnaire were both about personal appearance and professional competence. The respondents named five characteristics of positive and negative image of a teacher as well. In general, the answers as for the positive image of a higher education teacher did not differ considerably. The majority of the respondents noticed that a teacher’s inner world, professionalism and humane treatment of students are the base of the positive image. As for the negative image the respondents stressed the absence of: cooperation between a teacher and a student; an individual approach towards a student; good dress sense and creating own style; sense of humor; democratic teaching style; professional culture; the ability to control own emotions and general state; the ability to predict and resolve conflicts. The research conducted allowed finding out what exactly must be done to form the positive image of a teacher and thus the further research will be aimed at the development and implementation of recommendations as for formation of the positive image of a higher education teacher.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectімідж викладачаen_US
dc.subjectпрофесійна компетентністьen_US
dc.subjectпрофесійні якостіen_US
dc.subjectзовнішній вигляд викладачаen_US
dc.subjectособистість викладачаen_US
dc.subjectзаклад вищої освітиen_US
dc.subjecta teacher’s imageen_US
dc.subjectprofessional competenceen_US
dc.subjectprofessional qualitiesen_US
dc.subjecta teacher’s personal appearanceen_US
dc.subjecta higher education teacher’s personalityen_US
dc.titleІнтерпретування оцінних суджень суб’єктів освітньої діяльності щодо іміджу викладача ЗВОen_US
dc.title.alternativeІnterpreting evaluative judgements of education activity subjects regarding the university teacher's imageen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Plachynda_profesiina.pdf221.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.