Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2647
Title: | Моделювання бортових систем попередження зіткнень повітряних суден у моделюючому комплексі роботи авіадиспетчера |
Authors: | Бабін, Іван Андрійович Babin, Ivan |
Keywords: | попередження зіткнень TCAS II версії 7.1 безпека в повітряному просторі прийняття рішень екіпажами повітряних суден collision avoidance systems TCAS II version 7.1 airspace safety while decision-making by aircraft crews |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Кропивницький: УДЛА |
Citation: | Бабін, Іван Андрійович. Моделювання бортових систем попередження зіткнень повітряних суден у моделюючому комплексі роботи авіадиспетчера [Рукопис] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт» ОПП «Управління повітряним рухом» / Іван Андрійович Бабін ; Українська державна льотна академія. – Кропивницький, 2025. – 86 с. |
Abstract: | Устаткування бортових систем попередження зіткнень є обов'язковим у всьому світі з початку 2000-х років. Після розробки наприкінці 2000-х років, TCAS II версії 7.1 була введена в Європі з 1 грудня 2015 року для всіх цивільних літаків з фіксованим крилом та турбінними двигунами, що мають максимальну злітну масу, що перевищує 5700 кг, або максимально схвалену конфігурацію пасажирських. Щоб бортові системи попередження зіткнень забезпечували максимальну безпеку в повітряному просторі, зводячи до мінімуму порушення польотів та звичайних операцій УПР, дуже важливо, щоб екіпажі повітряних суден та авіадиспетчери були знайомі з принципами роботи ACAS та правильними процедурами її використання. У дипломній роботі розроблені алгоритми і моделі функціонування активації бортових систем попередження зіткнення, прийняття рішень екіпажами повітряних суден в умовах роботи бортових систем попередження зіткнень, запропоновані рекомендації до вдосконалення існуючої моделі видачі повідомлень від екіпажів ПС та введенню індикації виконання екіпажами ПС вказівок бортових систем попередження зіткнень для тренажерного комплексу. Отримані моделі дозволять підвищити достовірність моделювання динамічної повітряної обстановки при виникненні загрози зіткнення між повітряними судами в тренажерах авіадиспетчерів. The installation of on-board collision avoidance systems has been mandatory worldwide since the early 2000s. After development in the late 2000s, TCAS II version 7.1 was introduced in Europe on 1 December 2015 for all civil fixed-wing turbine-engined aircraft with a maximum take-off mass exceeding 5700 kg or the maximum approved passenger configuration. In order for airborne collision avoidance systems to maximize airspace safety while minimizing disruption to flight and normal ATC operations, it is essential that aircrews and air traffic controllers are familiar with the principles of ACAS and the correct procedures for its use. The thesis developed algorithms and models of the activation of on-board collision prevention systems, decision-making by aircraft crews under the conditions of operation of on-board collision prevention systems, proposed recommendations for improving the existing model of issuing messages from aircraft crews and introducing an indication of theexecution by aircraft crews of the instructions of on-board collision prevention systems for training complex. The obtained models will allow to increase the reliability of modeling the dynamic air situation in the event of a threat of collision between aircraft in air traffic controllers' simulators. |
URI: | http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2647 |
Appears in Collections: | ОПП Авіаційний транспорт |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Babin Modeliuvannia bortovyh system.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.