Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2562
Title: Розробка віртуального навчального середовища для тренування навичок командної взаємодії диспетчерів управління повітряним рухом
Other Titles: Development of a Virtual Learning Environment for Training Team Interaction Skills of Air Traffic Controllers
Authors: Ставертій, Анастасія Станіславівна
Stavertii, Anastasia
Keywords: авіадиспетчер
віртуальне навчальне середовище
командна взаємодія
адаптивне навчання
мультиагентна система
професійна
підготовка
безпека польотів
air traffic controller
virtual learning environment
team interaction
adaptive learning
multi-agent system
professional training
flight safety
Issue Date: 2025
Publisher: Кропивницький: УДЛА
Citation: Ставертій, Анастасія Станіславівна. Розробка віртуального навчального середовища для тренування навичок командної взаємодії диспетчерів управління повітряним рухом [Рукопис] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт» / Анастасія Станіславівна Ставертій ; Українська державна льотна академія . – Кропивницький, 2025. – 89 с.
Abstract: У роботі досліджено теоретичні засади та практичні аспекти розробки адаптивного віртуального навчального середовища для формування навичок командної взаємодії авіадиспетчерів. Проаналізовано сучасний стан підготовки диспетчерів УПР та можливості застосування інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення її ефективності. Обґрунтовано концептуальні засади побудови віртуального навчального середовища на основі принципів системної інтеграції, динамічної адаптації та проактивного забезпечення безпеки польотів. Розроблено мультиагентну модель CRAFT та структуру адаптивного віртуального середовища, що забезпечує комплексний розвиток індивідуальних навичок та командної компетентності авіадиспетчерів через персоналізовані навчальні сценарії та моніторинг ефективності навчальної діяльності. The research investigates theoretical foundations and practical aspects of developing an adaptive virtual learning environment for forming air traffic controllers' team interaction skills. The current state of ATC training and opportunities for implementing innovative information and communication technologies to enhance its effectiveness are analyzed. The conceptual framework for building a virtual learning environment based on principles of system integration, dynamic adaptation, and proactive flight safety assurance is substantiated. The CRAFT multi-agent model and structure of the adaptive virtual environment have been developed, providing comprehensive development of individual skills and team competency of air traffic controllers through personalized l earning scenarios and monitoring the effectiveness of training.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2562
Appears in Collections:ОПП Авіаційний транспорт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stavertii_Rozrobka virtualnogo seredovyshcha.pdf954.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.