Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1817
Title: Стратегія менеджменту авіакомпанії щодо регулярності польотів в період пандемії COVID-19
Other Titles: Airline management strategy for regularity of flights during the COVID-19 pandemic
Authors: Бондар, Юлія Анатоліївна
Легінькова, Ніна Іллівна
Bondar, Iuliia
Lehinkova, Nina
Keywords: регулярність польотів
стратегія менеджменту
управління повітряним рухом
авіакомпанія
планування
стратегія
пандемія
авіаційні перевезення
regularity of flights
management strategy
air traffic management
airline
planning
strategy
pandemic
air transportation
Issue Date: 2021
Publisher: Київ: "Центр учбової літератури"
Citation: Бондар, Ю. А. Стратегія менеджменту авіакомпанії щодо регулярності польотів в період пандемії COVID-19 / Ю. А. Бондар, Н. І. Легінькова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право : збірник наукових праць. Випуск 5. - Київ : "Центр учбової літератури", 2021. - С. 102-110. DOI: 10.33251/2707-8620-2021-5-102-110
Abstract: В статі розглянуто загальні положення функціонування авіапідприємств в умовах світової пандемії, досліджено питання застосування системи менеджменту та управління авіапідприємством шляхом оптимізації потокових процесів та організацію повітряного руху і планування польотів повітряних суден, а також проаналізовані процеси управління повітряним рухом. Визначено вплив системи менеджменту в авіакомпаніях на регулярність польотів, а також оптимізація організації повітряного руху планування польотів повітряних суден в умовах світової пандемії. Охарактеризовано залежність від ефективності роботи менеджменту в частині організації технологічних процесів і виробничих служб авіакомпанії. Розглянуто стратегію менеджменту як різновиду досконалого планування та організації виробництва. Доведено, що оптимальне використання наявних на авіапідприємстві ресурсів є запорукою успіху. The article discusses the General provisions for the functioning of airlines, the problems concerning the application of the system of management and control of the airline by optimizing of flow processes and air traffic management, flight planning of aircrafts, as well as the analysis processes of air traffic control. The influence of the management system in airlines on the regularity of flights is determined, as well as the optimization of the organization of air traffic planning of aircraft flights in a global pandemic. The dependence on the efficiency of management in terms of organization of technological processes and production services of the airline is characterized. The management strategy as a kind of perfect planning and organization of production is considered, it is proved that the optimal use of resources available at the airline is the key to success. It is substantiated that in order to increase the efficiency of work in the changed after the pandemic market, the airline should introduce changes in the organization of its flight activities. Due to the reduction of passenger traffic and in order to maintain the regularity of flights, one of the options to solve the problem is to re-profile the airline to carry out cargo transportation, the importance of which is for the transportation of medical goods by aircraft. The introduction of global quarantine measures, as well as the related crisis in the passenger air transport market, have accelerated internal preparation processes and given impetus to the faster development of this area in the work of airlines. Thus, it is proved that the effective work of management in a global pandemic is extremely important in the development of organizational measures aimed at reducing the loss of possible profits due to delays or cancellations. The task of developing such recommendations is complicated by the fact that, as the practice of airlines and airports shows, both the time of flight delays and their number are not always dependent on the carrier. It should be noted that a key factor that can significantly affect the quality of the airline in today's environment is the ability to quickly reorient activities from one direction to another, such as expanding freight at a time when passenger traffic is forced to be reduced. In order to achieve greater competitiveness of the airline in the market and ensure more successful work, it is necessary to implement a strategy to improve the quality of services provided.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1817
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondar_COVID.pdf588.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.