Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1817
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондар, Юлія Анатоліївна-
dc.contributor.authorЛегінькова, Ніна Іллівна-
dc.contributor.authorBondar, Iuliia-
dc.contributor.authorLehinkova, Nina-
dc.date.accessioned2022-07-06T10:06:20Z-
dc.date.available2022-07-06T10:06:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationБондар, Ю. А. Стратегія менеджменту авіакомпанії щодо регулярності польотів в період пандемії COVID-19 / Ю. А. Бондар, Н. І. Легінькова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право : збірник наукових праць. Випуск 5. - Київ : "Центр учбової літератури", 2021. - С. 102-110. DOI: 10.33251/2707-8620-2021-5-102-110en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1817-
dc.description.abstractВ статі розглянуто загальні положення функціонування авіапідприємств в умовах світової пандемії, досліджено питання застосування системи менеджменту та управління авіапідприємством шляхом оптимізації потокових процесів та організацію повітряного руху і планування польотів повітряних суден, а також проаналізовані процеси управління повітряним рухом. Визначено вплив системи менеджменту в авіакомпаніях на регулярність польотів, а також оптимізація організації повітряного руху планування польотів повітряних суден в умовах світової пандемії. Охарактеризовано залежність від ефективності роботи менеджменту в частині організації технологічних процесів і виробничих служб авіакомпанії. Розглянуто стратегію менеджменту як різновиду досконалого планування та організації виробництва. Доведено, що оптимальне використання наявних на авіапідприємстві ресурсів є запорукою успіху. The article discusses the General provisions for the functioning of airlines, the problems concerning the application of the system of management and control of the airline by optimizing of flow processes and air traffic management, flight planning of aircrafts, as well as the analysis processes of air traffic control. The influence of the management system in airlines on the regularity of flights is determined, as well as the optimization of the organization of air traffic planning of aircraft flights in a global pandemic. The dependence on the efficiency of management in terms of organization of technological processes and production services of the airline is characterized. The management strategy as a kind of perfect planning and organization of production is considered, it is proved that the optimal use of resources available at the airline is the key to success. It is substantiated that in order to increase the efficiency of work in the changed after the pandemic market, the airline should introduce changes in the organization of its flight activities. Due to the reduction of passenger traffic and in order to maintain the regularity of flights, one of the options to solve the problem is to re-profile the airline to carry out cargo transportation, the importance of which is for the transportation of medical goods by aircraft. The introduction of global quarantine measures, as well as the related crisis in the passenger air transport market, have accelerated internal preparation processes and given impetus to the faster development of this area in the work of airlines. Thus, it is proved that the effective work of management in a global pandemic is extremely important in the development of organizational measures aimed at reducing the loss of possible profits due to delays or cancellations. The task of developing such recommendations is complicated by the fact that, as the practice of airlines and airports shows, both the time of flight delays and their number are not always dependent on the carrier. It should be noted that a key factor that can significantly affect the quality of the airline in today's environment is the ability to quickly reorient activities from one direction to another, such as expanding freight at a time when passenger traffic is forced to be reduced. In order to achieve greater competitiveness of the airline in the market and ensure more successful work, it is necessary to implement a strategy to improve the quality of services provided.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКиїв: "Центр учбової літератури"en_US
dc.subjectрегулярність польотівen_US
dc.subjectстратегія менеджментуen_US
dc.subjectуправління повітряним рухомen_US
dc.subjectавіакомпаніяen_US
dc.subjectплануванняen_US
dc.subjectстратегіяen_US
dc.subjectпандеміяen_US
dc.subjectавіаційні перевезенняen_US
dc.subjectregularity of flightsen_US
dc.subjectmanagement strategyen_US
dc.subjectair traffic managementen_US
dc.subjectairlineen_US
dc.subjectplanningen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectpandemicen_US
dc.subjectair transportationen_US
dc.titleСтратегія менеджменту авіакомпанії щодо регулярності польотів в період пандемії COVID-19en_US
dc.title.alternativeAirline management strategy for regularity of flights during the COVID-19 pandemicen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondar_COVID.pdf588.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.