Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/650
Title: Теоретичні та методичні підходи до формування змісту та структури професійно орієнтованих дисциплін під час підготовки менеджерів туризму
Other Titles: Theoretical and methodical approaches to the formation of content and structure of professionally oriented disciplines in tourism managers training
Authors: Щоголєва, Інна Валентинівна
Соколовський, Віктор Анатолійович
Shchoholieva, Inna
Sokolovskiy, Victor
Keywords: професійно орієнтовані дисципліни
методична концепція дисципліни
підготовка менеджерів туризму
professionally oriented disciplines
methodical concept of discipline
training of tourism managers
Issue Date: 2019
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Щоголєва, І. В. Теоретичні та методичні підходи до формування змісту та структури професійно орієнтованих дисциплін під час підготовки менеджерів туризму / І. В. Щоголєва, В. А. Соколовський // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2019. - Випуск 5. - С. 265-269.
Abstract: У статті розглянуто сутність і процес формування структури та змісту професійно орієнтованих дисциплін, які є базисом у фаховій підготовці майбутніх менеджерів туризму. Визначено, що побудова дисциплін за модульним принципом повинна передбачати їх завершеність, уніфікованість та взаємодію з іншими модулями. Структурування змісту дисциплін дозволяє керувати процесом навчання і активізувати пізнавальну діяльність студентів. Tourism is proclaimed by the state as one of the priority directions of the country's socio- economic development in Ukraine. Multidimensionality, polyfunctionality and volatility of tourism as a specific activity require training of professionals who will be able to carry out professional activities in this sector at a high level. Sector-specific issues determine the monitoring of the necessary knowledge, skills that should be mastered by future tourism managers, and the implementation of the results obtained in the educational process by constantly updating the training contents and adjusting it to the current requirements. Training of future tourism managers that would meet the current requirements both of the tourist services market and the employers provided for the clarification of the content of the professionally oriented block disciplines, as well as the forms and methods of work, in order to create conditions that would best facilitate the professional development of specialists. The quality problem of training specialists for the tourism industry was and remains urgent, and requires appropriate action for its resolving. One of the directions of improving the training quality of future tourism managers is the development of theoretical approaches and their methodological implementation in the context of the structure and content of professionally oriented disciplines, which are the basis for such training. The operational approach in the methodological complex development process, its conformity with the world trends in the development of tourism education, the continuous updating of disciplines content, their modular construction and practical orientation should become tools for tourism education quality improving.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/650
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchoholieva_pidgotovka.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.