Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/776
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолотуха, Олександр Васильович-
dc.contributor.authorМиргородська, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorKolotukha, Оleksandr-
dc.contributor.authorMyrgorodska, Olena-
dc.date.accessioned2021-01-26T11:53:17Z-
dc.date.available2021-01-26T11:53:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКолотуха, О. В. Макроекономічний аналіз розвитку спортивного туризму в геопросторовому аспекті / О. В. Колотуха, О. Л. Миргородська // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2019. - Випуск 1. - С. 164-169.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/776-
dc.description.abstractВ статті розглянуто підходи Всесвітньої туристської організації (UNWTO) щодо визначення показників, які характеризують розвиток спортивного туризму у світі. Зокрема, за відсутності конкретних статистичних показників, його розвиток можливо аналізувати за допомогою непрямих ознак – через рейтинг популярності пригодницьких турів, обсяги реалізації товарів для спортивного туризму та активної рекреації тощо. The article examines the approaches of the World Tourism Organization (UNWTO) to determine the indicators that characterize the development of sports tourism in the world. In particular, in the absence of specific statistics, its development can be analyzed using indirect attributes – through rating of popularity of adventure tours, volumes of sales of goods for sports tourism and active recreation, etc. The terminological analogue of sports tourism in the Western countries can be considered "adventure tourism". It became popular after World War II and quickly acquired all the hallmarks of a true industry. Statistics show that India, New Zealand and other countries offer up to 40% of the planned tourist inbound by offering adventure tours. Adventure tourism operators say the cost of such an 8-day trip is $ 3,000 per person. Almost 66% of the total cost of the trip from adventure tours remains at the destination. The Global Adventure Tourism Market Scale Study was conducted by J. Washington University and Xola Consulting. In 2016, revenue from adventure travel was found to be $ 263 billion (18.7% of global tourist market revenue). In terms of regions, it was determined that 69% of international adventure trips were to Europe, North and South America. It is known from tourist publications that in Europe about 30% of tourists once a week are engaged in one of the types of sports tourism. Considering that sports tourism covers about 10% of the world tourist flow, it can be argued that almost 100 million people travel annually mainly for tourism and adventure purposes.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectвиди туризмуen_US
dc.subjectспортивний туризмen_US
dc.subjectпригодницький туризмen_US
dc.subjectприродний туризмen_US
dc.subjectекстремальні подорожіen_US
dc.subjectактивна рекреаціяen_US
dc.subjectтурen_US
dc.subjectkinds of tourismen_US
dc.subjectsports tourismen_US
dc.subjectnature tourismen_US
dc.subjectadventure tourismen_US
dc.subjectexstreme travelsen_US
dc.subjectactive recreationen_US
dc.titleМакроекономічний аналіз розвитку спортивного туризму в геопросторовому аспектіen_US
dc.title.alternativeMacroeconomic analysis of sports tourism development in geospatial aspecten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolotukha_turyzm.pdf348.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.