Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧала, Наталія Дмитрівна-
dc.contributor.authorКовальова, Інна Валеріївна-
dc.contributor.authorChala, Natalya-
dc.contributor.authorKovalova, Inna-
dc.date.accessioned2020-12-29T07:59:00Z-
dc.date.available2020-12-29T07:59:00Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧала, Н. Д. Сучасні методи формування лексичної компетенції у студентів нефілологічних спеціальностей / Н. Д. Чала, І. В. Ковальова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2020. - Випуск 8. - С. 215-221.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/754-
dc.description.abstractУ статті зроблено спробу систематизувати та частково проаналізувати нетрадиційні методики вивчення іноземної мови. Предметно розглянуто метод комунікативного навчання на заняттях іноземної мови у вищих навчальних закладах нефілологічного (технічного) спрямування. Приводяться їх приклади та аналізуються основні передумови їх проведення. Розглядаються основні принципи методу комунікативного навчання, які здатні мобілізувати навчальний процес. Досліджуються засоби та форми навчання, які впливають на формування та розвиток лексичної компетенції студентів у процесі вивчення іноземної мови. In the article an attempt was made to systematize and to partially analyze non- traditional methods of studying foreign languages. Particularly is considered a method of communicative studying at the lessons of foreign languages in higher educational establishments of non-philological (technical) character. The examples of such lessons are given as well as the main preconditions of their conducting. The main principles of communicative study are investigated, which are capable of mobilizing the studying process. The methods and forms of studying are investigated, which affect the formation and development of students’ lexical competence in the process of a foreign language learning. Special literature and methodical recommendation, concerning problems of use non- traditional methods of studying foreign languages have been studied and analyzed. The article treats and systematizes a number of modern methods of teaching, methodical recommendations to implement a number of new non-traditional methods of teaching, as well as classical (traditional) interactive methods, which make the process of studying interesting. So, we make conclusion that the communicative method of teaching foreign languages in non-philological higher educational establishments includes not only studying a foreign language, taking into account the student’s future profession, but also a comprehensive development of students’ level of education, their ability to maintain an intercultural communication. Studying a foreign language promotes the development of a student, (his/her) self-educational potential, satisfying his or her personal interests. We have considered in the article one of the methods of modern study of foreign language, which, to our minds is efficient and provides for a high level of a foreign languages learning by students in non-philological higher educational establishments. In our future work we are planning to investigate and generalize other methods of learning foreign languages, which encourage better mastering and up-grading the students’ level of knowledge, while studying a foreign language.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectіноземна моваen_US
dc.subjectкласична методикаen_US
dc.subjectкомунікативний методen_US
dc.subjectлексична компетенціяen_US
dc.subjectінтерактивне навчанняen_US
dc.subjectкреативне мисленняen_US
dc.subjectробота в групіen_US
dc.subjectситуативний принципen_US
dc.subjectкомунікативна компетентністьen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectclassical methodsen_US
dc.subjectcommunicative methoden_US
dc.subjectlexical competenceen_US
dc.subjectinteractive learningen_US
dc.subjectcreative thinkingen_US
dc.subjectgroup worken_US
dc.subjectsituational principleen_US
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.titleСучасні методи формування лексичної компетенції у студентів нефілологічних спеціальностейen_US
dc.title.alternativeModern methods of forming lexical competence for students of non-philological specialtiesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chala_metod.pdf674.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.