Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРева, Олексій Миколайович-
dc.contributor.authorШульгін, Валерій Анатолійович-
dc.contributor.authorМухтаров, Пейман Ширин-огли-
dc.contributor.authorМірзоєв, Бала Мушгюль-огли-
dc.contributor.authorРева, А. Н.-
dc.contributor.authorШульгин, В. А.-
dc.contributor.authorМухтаров, П. Ш.-
dc.contributor.authorМирзоев, Б. М.-
dc.contributor.authorReva, A. N.-
dc.contributor.authorShulgin, V. A.-
dc.contributor.authorMukhtarov, P. Sh.-
dc.contributor.authorMirzayev, B. M.-
dc.date.accessioned2020-12-17T03:40:04Z-
dc.date.available2020-12-17T03:40:04Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНечітка міра розпізнавання авіадиспетчерами небезпеки порушень норм ешелонування повітряних суден / О. М. Рева, В. А. Шульгін, П. Ш. Мухтаров, Б. М. Мірзоєв // Авиационно-космическая техника и технология. - № 7(124). - С. 141-147.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/688-
dc.description.abstractВиходячи з обґрунтованої тези щодо пріоритетності виявлення ставлення авіаційних операторів «переднього краю» до небезпечних дій або умов професійної діяльності перед іншими положеннями поточної парадигми безпеки польотів ІКАО, запропоновано застосовувати у якості відповідної міри нечітку ентропію розпізнавання диспетчерами обслуговування повітряного руху ступеня небезпеки порушення норми ешелонування повітряних суден S=10 km. Введено терм-множину лінгвістичної змінної «рівень небезпеки», розмірністю сім термів, для яких побудовані відповідні функції належності та визначена нечітка ентропія термів. Виявлено, що авіадиспетчери найкращим чином розпізнають небезпеку граничних термів, які мають мінімальну ентропію. Застосовуючи нечіткі операції, обернені операціям концентрації та розтягання, а також нечітку операцію об’єднання, початкова шкала небезпеки редукована до рекомендованої ІКАО розмірності. У такому випадку середнє значення нечіткої ентропії термів знижується на 5%, а середньогеометричний показник ентропії – на 6%. Исходя из обоснованного тезиса о приоритетности выявления отношения авиационных операторов «переднего края» к опасным действиям или условиям профессиональной деятельности перед другими положениями текущей парадигмы безопасности полетов ИКАО, предложено применять в качестве соответствующей меры нечеткую энтропию распознавания диспетчерами обслуживания воздушного движения степени опасности нарушения нормы эшелонирования воздушных судов S=10 km. Предложено терм-множество лингвистической переменной «уровень опасности», размерностью семь термов, для которых построены соответствующие функции принадлежности и определена нечеткая энтропия термов. Обнаружено, что авиадиспетчеры наилучшим образом распознают опасность граничных термов, которые имеют минимальную энтропию. Применяя нечеткие операции, обратные операциям концентрации и растяжения, а также нечеткую операцию объединения, начальная шкала опасности редуцирована к рекомендованной ИКАО размерности. В таком случае среднее значение нечеткой энтропии термов снижается на 5%, а среднегеометрический показатель энтропии – на 6%. On the basis of grounded thesis about exposure priority of relations of aviation operators of “leading edge” to hazardous activity or conditions of professional activity in front of other conditions of current ICAO flight safety paradigm, was offered to apply illegible entropy of identification of hazard level of violation norm of separation of aircrafts for S=10 km by air traffic controllers in the quality of relevant measure. Was offered term - quantity of linguistic variable “hazard level”, with dimension of 7 terms for which relevant functions of belongings and was defined illegible entropy of terms. Was defined that air traffic controllers will identify hazard of boundary terms that have minimum entropy. By applying illegible operations, opposite operations of concentration and expansion, as well as illegible operation of association, elementary scale of hazard is reduced to the recommended level of ICAO. In this case average value of illegible term entropy is lowered to 5% but average compound indicator of entropy is 6%.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherХарків: ХАІ-
dc.subjectбезпека польотівen_US
dc.subjectлюдський чинникen_US
dc.subjectставлення авіадиспетчерів до порушень норм ешелонування повітряних суденen_US
dc.subjectміра ефективності розпізнавання небезпекen_US
dc.subjectнечітка ентропіяen_US
dc.subjectбезопасность полетовen_US
dc.subjectчеловеческий факторen_US
dc.subjectотношение авиадиспетчеров к нарушениям норм эшелонирования воздушных судовen_US
dc.subjectмера эффективности распознавания опасностейen_US
dc.subjectнечеткая энтропияen_US
dc.subjectflight safetyen_US
dc.subjecthuman factoren_US
dc.subjectair traffic controllers’ relation to separation norm of violation of aircraftsen_US
dc.subjectlevel of efficiency of hazard identificationen_US
dc.subjectillegible entropyen_US
dc.titleНечітка міра розпізнавання авіадиспетчерами небезпеки порушень норм ешелонування повітряних суденen_US
dc.title.alternativeНечеткая мера распознавания авиадиспетчерами опасности нарушений норм эшелонирования воздушных судовen_US
dc.title.alternativeIllegible measure of hazard identification of separation norm of aircrafts by air traffic controllersen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shulgin_bezpeka.pdf392.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.