Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБаранов, Віталій Вʼячеславович-
dc.contributor.authorBaranov, Vitaly-
dc.date.accessioned2020-12-10T08:58:14Z-
dc.date.available2020-12-10T08:58:14Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationБаранов, В. В. Еволюція та сучасне використання проектного методу навчання при підготовці менеджерів / В. В. Баранов // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2019. - Випуск 5. - С. 319-324.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/651-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано зародження та подальший розвиток проектного методу навчання. Досліджено його ефективність у навчальному процесі менеджерів, проведено аналіз підвищення ефективності застосування проектного методу у підготовці менеджерів та розглянуто зарубіжну практику використання методу проектів, визначено шляхи удосконалення використання вищезазначеного методу під час викладання дисциплін для майбутніх управлінців. The educational systems of different countries have gained extensive experience in using the project method in learning. This method is an alternative to the traditional lecture approach. Higher education today involves not only the acquisition of academic and basic knowledge, but also the development of various personal and social skills, communication skills and teamwork, which is an important condition for the success of the graduate in the labor market. One of the pedagogical technologies that contributes to this is the design method of teaching. It allows you to get general skills of critical thinking, develop analytical abilities, teach you to think about general ideas and formulate your thoughts. Project training always involves teamwork. It allows students to acquire teamwork skills, leadership skills, teach distribution of tasks among colleagues, resolve conflicts, and so on. The main task of any project team is to achieve a synergistic effect. The peculiarity of working on a learning project is also that it involves finding an answer to a specific question, which is often formulated in the form of a problem. The experience of different countries suggests that the request for the formation of subject competences: the ability to work in a team, leadership, communication competences, etc. - can be satisfied with the project approach to the organization of educational and educational activities at all levels of education. The widespread use of educational design in today's socio-cultural reality allows us to talk about it as a special personality-oriented component of developing educational technology. Taking into account the current trends of penetration of IT technologies into all spheres of human activity, including in the sphere of education, further research in this area will focus on the prospects of combining the latest digital developments with almost age-old experience of using the project learning method.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectпроектно-орієнтоване навчанняen_US
dc.subjectпроектний методen_US
dc.subjectпроектна технологіяen_US
dc.subjectкейс- стадіen_US
dc.subjectпроектна діяльністьen_US
dc.subjectproject-oriented trainingen_US
dc.subjectproject methoden_US
dc.subjectdesign technologyen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectproject activityen_US
dc.titleЕволюція та сучасне використання проектного методу навчання при підготовці менеджерівen_US
dc.title.alternativeEvolution and the modern use of the project method of education for managers preparationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Baranov_proektnyi.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.