Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМиргородська, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorMyrgorodska, Olena-
dc.date.accessioned2020-12-09T07:56:40Z-
dc.date.available2020-12-09T07:56:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМиогородська, О. Л. Місце навчальної практики з активного туризму у процесі формування дослідницьких умінь майбутніх менеджерів туристичної діяльності / О. Л. Миргородська // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2018. - Випуск 4. - С. 145-149.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/640-
dc.description.abstractУ статті аналізуються можливості навчальної практики з активного туризму для процесу формування дослідницьких умінь майбутніх менеджерів туристичної діяльності. Представлена авторська класифікація дослідницьких умінь. Охарактеризовані основні етапи практики та наслідки кожного з них для формування основних груп дослідницьких умінь. The need to develop internal tourism in Ukraine requires training of qualified professionals. Therefore, the aim of the presented article is to identify the possibilities of educational practices with the active tourism for the process of the formation of the research skills of future managers of tourist activity. An important component of professional training of future managers of tourist activity is educational and industrial practices. They promote student training and research activities and provide formation of students of the complex of research skills. Such skills are necessary for future specialists to provide "scientific support and research in the field of tourism and resorts". We consider "research skills" as a set of intelligent and practical actions that provide the ability of an individual to make independently observe, generalization and analyze processes and phenomena of reality, to acquire new knowledge and apply it in accordance with the goal of the research or professional activity. We propose to combine them into five groups: operational, organizational, communicative, practical, cartographic. Study tours of active tourism provide future tourists with the opportunity to deepen theoretical knowledge, consolidate acquired skills and skills. Practices have three stages – preparatory, field and cameral. Each of them allows students to work out basic groups of research skills. The main form of conducting field stage of practice is educational and production excursions. In addition, each student conducts a monographic study of one of the centers of recreation and tourism activities in the area of practice. In this way, he again independently passing all stages of scientific research.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectфахівець туристсько-краєзнавчої діяльностіen_US
dc.subjectменеджер туризмуen_US
dc.subjectнавчальна практикаen_US
dc.subjectактивний туризмen_US
dc.subjectдослідницькі умінняen_US
dc.subjectspecialist of tourist and country study activityen_US
dc.subjectmanager of tourismen_US
dc.subjecteducational practiceen_US
dc.subjectresearch skillsen_US
dc.subjectactive tourismen_US
dc.titleМісце навчальної практики з активного туризму у процесі формування дослідницьких умінь майбутніх менеджерів туристичної діяльностіen_US
dc.title.alternativeThe place of the educational practice of active tourism in the process of the formation of research skills of future managers of tourist activityen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Myrgorodska_turyzm.pdf322.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.