Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/628
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHerasymenko, Liudmyla-
dc.contributor.authorMuravska, Svitlana-
dc.contributor.authorГерасименко, Людмила Сергіївна-
dc.contributor.authorМуравська, Світлана Миколаївна-
dc.date.accessioned2020-12-01T08:14:25Z-
dc.date.available2020-12-01T08:14:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationHerasymenko, L. A case study: a tool for developing critical thinking skills of management students / L. Herasymenko, S. Muravska // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2019. - Випуск 5. - С. 86-89.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/628-
dc.description.abstractThe article reveals the problem of developing critical thinking skills for future managers in higher educational establishments. It is emphasized that analyzing the situation, synthesizing or evaluating information, observation, applying experience, reflection, reasoning and communication are the key competencies for today’s education. Critical thinking is considered as the process of determining the authenticity, accuracy, or value of something. It is characterized by the ability to seek reasons and alternatives, perceive the total situation, and change one’s view based on evidence. The article gave the example of using a case study as an effective technique for developing critical thinking of management students. The main advantage of case studies is encouraging future managers to think, analyze, apply, evaluate and take the right decision. Стаття присвячена проблемі розвитку умінь критичного мислення майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Підкреслюється, що аналіз ситуації, синтез або оцінка інформації, спостереження, застосування досвіду, рефлексія, обґрунтування та комунікація є ключовими компетенціями для освіти сьогодення. Критичне мислення розглядається як процес визначення достовірності, правильності або цінності чогось. Воно характеризується здатністю шукати причини та альтернативи, сприймати загальну ситуацію й змінювати свою позицію на основі доказів. У статті наведено приклад використання кейс-стаді як ефективного методу розвитку критичного мислення студентів-менеджерів. Головною перевагою кейс-стаді є заохочення майбутніх менеджерів до мислення, аналізу, застосування на практиці, оцінки та прийняття правильного рішення.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectcritical thinking skillsen_US
dc.subjectmanagement studentsen_US
dc.subjectteaching English for specific purposesen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectprofessional educationen_US
dc.subjectуміння критичного мисленняen_US
dc.subjectстуденти менеджериen_US
dc.subjectвикладання англійської мови для конкретних цілейen_US
dc.subjectкейс-стадіen_US
dc.subjectпрофесійна освітаen_US
dc.titleA case study: a tool for developing critical thinking skills of management studentsen_US
dc.title.alternativeКейс-стаді: інструмент для розвитку умінь критичного мислення студентів-менеджерівen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Herasymenko_critikal.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.