Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/601
Title: | Лингвострановедческий аспект преподавания русского языка как иностранного в техническом вузе |
Other Titles: | Linguistic-cultural aspect of the russian language teaching as a foreign language in the technical university |
Authors: | Мельниченко, Тетяна Євгеніївна Маклякова, Валерія Євгеніївна Калініченко, Людмила Володимирівна Melnichenko, Tatiana Makliakova, Valeriya Kalinichenko, Liydmyla |
Keywords: | лингвострановедение лингвострановедческий аспект фоновые знания языковая структурa умения навыки язык культура местное страноведение linguistics linguistic-cultural aspect background knowledge language structure skills abilities language culture history traditions local country study |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Мельниченко, Т. Є. Лингвострановедческий аспект преподавания русского языка как иностранного в техническом вузе / Т. Є. Мельниченко, В. Є. Маклякова, Л. В. Калініченко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2018. - Випуск 3. - С. 325-330. |
Abstract: | В статье рассматривается лингвострановедческий аспект в преподавании русского языка как иностранного. Поскольку язык и культура являются основными кодами, с помощью которых осуществляется общение между людьми. Без понимания культуры народа невозможно изучать язык как средство общения. Ознакомление с культурой, историей и традициями страны изучаемого языка обеспечивает иностранным студентам необходимые фоновые знания, а также в ходе взаимодействия языковой структуры и страноведческой информации создается органичная система коммуникативных навыков и умений. The article considers linguistic-cultural aspect in the process of teaching the Russian language teaching as a foreign language. Any language and culture are the basic codes so with their help people have opportunity to communicate all over the world. It’s impossible to learn any language as a means of communication without understanding of people’s culture. The process of familiarization with culture, history and traditions of the country of the learning language can help foreign students to get necessary background knowledge. Moreover in the course of interaction of language structure and regional information creates organic system of communicative skills and abilities. Intercultural communication is an adequate mutual understanding of two participants in a communicative’s act belonging to different national cultures. Even if they speak the same language, people can not always understand each other correctly, and the reason is often the difference of cultures. That is why linguistic and cultural direction in the teaching of the Russian/Ukrainian language primarily pursues the goal – to ensure intercultural communication and mutual understanding between speaking partners. This is such brief information about the culture, without information about the culture, it is impossible to understand correctly the relationship between and culture, with linguistic and cultural problems. The linguistic and cultural explores the language in order to identify national – cultural semantics in it develops methodical techniques and ways of this semantics in class. An Analysis of national and cultural semantics in linguistic and cultural is carried out in order to use it in the educational process, and not with a cognitive purpose. |
URI: | http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/601 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Melnichenko_kultura.pdf | 443.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.