Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/566
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКаліниченко, Людмила Володимирівна-
dc.contributor.authorМельниченко, Тетяна Євгенівна-
dc.contributor.authorМаклякова, Валерія Євгеніївна-
dc.contributor.authorKalinichenko, L.V.-
dc.contributor.authorMelnichenko, T.Ye.-
dc.contributor.authorMakliakova, V.Ye.-
dc.date.accessioned2020-11-10T08:25:48Z-
dc.date.available2020-11-10T08:25:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКалініченко, Л. В. Проблеми впровадження спецкурсу «Теорія та практика реферування» для іноземних студентів немовних вишів / Л. В. Калініченко, Т. Є. Мельниченко, В. Є. Маклякова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 2. - С. 212-216.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/566-
dc.description.abstractСтаття розглядає деякі методичні аспекти навчання реферування іноземних студентів технічних вишів. Метою статті є визначення місця спецкурсу з реферування в навчальній програмі іноземних студентів та уточнення критеріїв відбору матеріалу. В якості основної одиниці змістового наповнення посібника визначено професійно-орієнтований науковий текст. The authors of the article examine teaching foreign students of the non-linguistic higher educational establishment to do abstracting of as an obligatory component of training and professional, training and scientific activity. Different information systems that accumulate and systemize information provide fast access to it because of the use of secondary sources of information – annotations and abstracts that are actually used as means of information communication including the communication at the international level. To increase the efficiency of teaching the language of specialty the authors offer to introduce special course “Theory and practice of making abstracts and annotations for foreign students and post-graduates” into the training process. Introduction of such a course in the non-linguistic higher educational establishment intends to solve preliminary some particular relevant methodical items. Specifically, there is an item as for the choice of the method of teaching, the determination of the place of the special course in the syllabus and text choice criteria. Taking into account communicative and competence approach to the teaching of foreign students allows determining the narrow type manual as the most efficient means of studying at the final stage of future technical specialists’ training. To specify text choice criteria the communicative occupational profile of the technical specialists was produced, final stage foreign students’ questioning was held, syllabus requirements as for teaching final stage foreign students was analyzed. All these methos allowed determining professional scientific text as a basic text component for the manual in abstracting.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectнавчання реферуванняen_US
dc.subjectумови немовного вишуen_US
dc.subjectоволодіння мовою спеціальностіen_US
dc.subjectвузькопрофільний навчальний посібникen_US
dc.subjectпрофесійно-орієнтований науковий текстen_US
dc.subjecttraining to do abstracting and annotationen_US
dc.subjectconditions of non-linguistic institute of higher educationen_US
dc.subjectnarrow-purpose teaching manualen_US
dc.subjectprofessional scientific texten_US
dc.titleПроблеми впровадження спецкурсу «Теорія та практика реферування» для іноземних студентів немовних вишівen_US
dc.title.alternativeProblems of introduction of the special course «Theory and practice of referencing» for foreign students of non- linguistic institute of higher educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalinichenko_navchannia.pdf291.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.