Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/542
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛещенко, Геннадій Анатолійович-
dc.contributor.authorLeshchenko, G.A.-
dc.date.accessioned2020-11-06T09:00:48Z-
dc.date.available2020-11-06T09:00:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЛещенко, Г. А. Викладач-тьютор як суб’єкт дистанційного освітнього процесу у вищій школі / Г. А. Лещенко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 2. - С. 57-62.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/542-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему підвищення якості освіти на основі запровадження у навчальний процес дистанційного навчання. Встановлено, що ефективність дистанційної форми навчання залежить від професійної підготовки викладача-тьютора як суб′єкта освітнього процесу. Визначено концептуальні засади практичної реалізація моделі підготовки викладачів вищої школи та проектування маршрутів їх професійної підготовки до здійснення дистанційного навчання. The article deals with the problem of improving the quality of education on the basis of introduction into the educational process of distance learning. It is determined that distance education is a kind of educational system, which uses mainly remote learning technologies and educational process organization, or one of the forms of obtaining education, in which the mastery of one or another of its levels in one or another specialty is carried out in the process of distance learning. Factors that contributed to the emergence of forms of distance education are: globalization, increasing the dynamics of socio-economic development of society, the emergence of new needs of those who study, and the development of information and communication technologies, their full implementation in virtually all spheres of human life, the need for wide application in educational Practice as a means of learning and subject of study. It is established that the effectiveness of distance learning depends on the professional training of the teacher-tutor as a subject of the educational process. The process of training the tutors focuses on the development of their communicative, analytical, reflective skills and psychological readiness to work in the virtual space, the skills of facilitation, that is, the establishment and maintenance of information links and interaction between the listeners and other participants in the system of distance education, the regulation of various problems, conflict resolution, adaptation of listeners to a new form of learning. The author stresses that the main problems of the creation and implementation of distance learning systems are computer-technological, organizational-managerial, psychological and pedagogical, financial-economic and normative-legal. Along with the awareness of the need for an integrated and balanced solution to each of these problems, one should highlight the psychological and pedagogical as such, the theoretical and practical solution of which today is the task of the most complex, to the required boundary is not defined and therefore not properly resolved. The conceptual foundations of practical implementation of the model of training of teachers of higher education and designing the routes of their professional training for the implementation of distance learning are determined.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectтьюторen_US
dc.subjectтьюторствоen_US
dc.subjectдистанційне навчанняen_US
dc.subjectінформатизаціяen_US
dc.subjectмодернізація вищої школиen_US
dc.subjectінтернет-конференціїen_US
dc.subjectтренінгові програмиen_US
dc.subjectпрофесійна підготовка викладачівen_US
dc.subjecttutoren_US
dc.subjecttutoringen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectinformatizationen_US
dc.subjectmodernization of higher educationen_US
dc.subjectInternet conferencesen_US
dc.subjecttraining programsen_US
dc.subjectprofessional training of teachersen_US
dc.titleВикладач-тьютор як суб’єкт дистанційного освітнього процесу у вищій школіen_US
dc.title.alternativeTeacher-Tutor as a subject of distance learning in high establishmenten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Leshchenko_tutor.pdf370.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.