Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/506
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСуркова, Катерина-
dc.contributor.authorСуркова, Екатерина-
dc.contributor.authorSurkova, Kateryna-
dc.date.accessioned2020-10-30T10:23:37Z-
dc.date.available2020-10-30T10:23:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСуркова, К. Структура інтерфейсу електронного засобу навчання з оперативного планування та контролю виконання польотів / К. Суркова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 173-176.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/506-
dc.description.abstractПроаналізовано роботи науковців щодо вимог до інтерфейсу електронного засобу навчання та інтерфейси професійних програм з планування та контролю виконання польотів, що використовуються в авіакомпаніях, а також діяльність диспетчера із забезпечення польотів при виникненні випадків затримки рейсів. Викладено структуру інтерфейсу електронного засобу навчання. Показано чотири рівні складності завдань, визначені згідно з психологічними основами засвоєння навчального матеріалу. Проанализированы работы ученых по требованиям к интерфейсу электронного средства обучения и интерфейсы профессиональных программ по планированию и контролю выполнения полетов, используемых в авиакомпаниях, а также деятельность диспетчера по обеспечению полетов при возникновении случаев задержки рейсов. Представлена структура интерфейса электронного средства обучения. Показано четыре уровня сложности задач, определенные в соответствии с психологическими основами усвоения учебного материала. The means improving problem of future Flight Dispatcher training has been made. The analysis of such professional experts confirmed the need to introduce e-learning, which has a number of advantages for training carrier profile. An analysis of research on the creation and use of e-learning has been made. Scientists considered working on requirements for e-learning interface. The analysis interfaces of professional software for planning and monitoring the flights used in airlines, as well as activities of the Flight Dispatcher in the event of cases of flight delays has been considered. The structure of e-learning interface with operational planning and control of operations has been presented. The interface is considered as a complex system and described a set of sets: input parameters, output parameters, description of users subject area. Four levels of difficulty tasks are defined in accordance with the psychological foundations of learning have been shown. Some examples of tasks of varying complexity, modeling situation violation regularity of flights have been given.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectдиспетчер із забезпечення польотівen_US
dc.subjectзатримки рейсівen_US
dc.subjectелектронні засоби навчанняen_US
dc.subjectінтерфейсen_US
dc.subjectрівні складностіen_US
dc.subjectдиспетчер по обеспечению полетовen_US
dc.subjectзадержки рейсовen_US
dc.subjectэлектронные средства обученияen_US
dc.subjectинтерфейсen_US
dc.subjectуровни сложностиen_US
dc.subjectFlight Dispatcheren_US
dc.subjectflight delaysen_US
dc.subjectelectronic learning, interfaceen_US
dc.subjectlevels of difficultyen_US
dc.titleСтруктура інтерфейсу електронного засобу навчання з оперативного планування та контролю виконання польотівen_US
dc.title.alternativeСтруктура интерфейса электронного средства обучения по оперативному планированию и контролю выполнения полетовen_US
dc.title.alternativeInterface structure of e-learning on operational planning and control flightsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Surkova_interface.pdf388.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.