Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/504
Title: Комунікативна спрямованість підготовки авіаційного спеціаліста
Other Titles: Коммуникативная направленность подготовки авиационного специалиста
Communicative approach to aviation specialist’s training
Authors: Царьова, Людмила
Царёва, Людмила
Tsaryova, Liudmila
Keywords: комунікативна спрямованість
авіаційний спеціаліст
аудіювання
сприйняття
пам'ять
коммуникативная направленность
авиационный специалист
аудирование
восприятие
память
communicatively oriented
Aviation specialist
listening
perception
memory
Issue Date: 2017
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Царьова, Л. Комунікативна спрямованість підготовки авіаційного спеціаліста / Л. Царьова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 218-221.
Abstract: У статті досліджено комунікативну спрямованість підготовки авіаційного спеціаліста. Зокрема представлено професійно-орієнтоване аудіювання як один з основних каналів отримання інформації у процесі професійної діяльності авіаційного фахівця, комунікативні якості якого включають аудитивну компетенцію, тобто здатність і готовність до сприйняття та змістового переосмислення іншомовного аудитивного повідомлення, що реалізуються такими механізмами, як сприйняття мовного потоку, памʼять, уява, логічне мислення. В статье исследована коммуникативная направленность подготовки авиационного специалиста. В частности представлено профессионально-ориентированное аудирование как один из основных каналов получения информации в процессе профессиональной деятельности авиационного специалиста, коммуникативные качества которого включают аудитивную компетенцию, то есть способность и готовность к восприятию и смысловому переосмысления иноязычного устного сообщения реализуемые такими механизмами, как восприятие речевого потока, память, воображение, логическое мышление. The paper studies the communicatively oriented training of aviation specialists. In particular, it represents professionally-oriented listening as one of the main channels of information in the course of professional activity of aviation specialists, communication skills which include auditory competence, ie the ability and readiness to accept and rethink foreign language auditory messages implemented by mechanisms such as the perception of the speech stream, memory, imagination, logical thinking. This is the language required to deal effectively with all the non-standard, abnormal or emergency situations which pilots and controllers encounter and for which standardized phraseology is insufficient. According to the ICAO Language Proficiency Requirements aviation specialist should be able to speak and understand the language used in radiotelephony communication. Also, proficient speakers shall communicate effectively in voice-only (telephone/radiotelephone) and in face-to-face situations. In addition to addressing non-formulaic, work-related language, aviation English training must adopt an essentially communicative approach to language learning with the main focus on speaking, listening and interactive skills. Although grammar, syntax, vocabulary and reading underlie oral communications, the primary objective of aviation English training is voice-only communication.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/504
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsarova_komunikatyvna.pdf369.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.