Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУрсол, Оксана-
dc.contributor.authorУрсол, Оксана-
dc.contributor.authorUrsol, Oksana-
dc.date.accessioned2020-10-30T08:05:46Z-
dc.date.available2020-10-30T08:05:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationУрсол, О. Електронна освіта як інструмент розвитку інформаційного суспільства / О. Урсол // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 207-212.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/503-
dc.description.abstractУ статті розглянуті основні тенденції розвитку електронної освіти. Проаналізовано сучасний етап розвитку e-learning і головних чинників, які впливають на успішність та ефективність його впровадження у традиційну освіту. Висвітлено переваги навчання з використанням технологій e-learning. Окреслено деякі можливості використання електронного навчального простору в сучасному вищому навчальному закладі. Визначено можливі способи використання електронних засобів навчання, процесу створення електронного навчального простору та виявлено деякі проблеми, що виникають при впровадженні електронного навчання у вищому навчальному закладі. В статье рассматриваются основные тенденции развития электронного образования. Проанализированы современный этап развития e-learning, а также главные факторы, которые влияют на успешность и эффективность его внедрения в традиционное образование. Выявлены преимущества обучения с использованием технологий e-learning. Определены некоторые возможности использования электронного учебного пространства в современном высшем учебном заведении и возможности использования электронных средств обучения в организации проверки знаний. Очерчен также круг проблем, которые возникают при внедрении электронного учебного пространства в высшее учебное заведение. The article deals with main tendencies in electronic learning development. The modern level of the main components in e-learning and effectiveness of its providing into traditional education is shown here. The advantage of studying with e-learning is presented in the article. Some possibilities of e-learning system in modern educational establishments are described by the author. All possible means of e-learning techniques using and the process of electronic educational system development is analyzed here. Moreover, the author studies some problems connected with e-learning implementation at the high educational establishments that deals with renovation of educational resource. The new system in assessment of knowledge should become the important task for the teacher.This system has to comply with scientific demands and psycho-pedagogical age-related specifications. It should have comfortable format. Special skills of working with e-learning materials to check knowledge have been developed.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectелектронне навчанняen_US
dc.subjectпереваги електронного навчанняen_US
dc.subjectтехнологіїen_US
dc.subjectвплив e-learningen_US
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїen_US
dc.subjectэлектронное обучениеen_US
dc.subjectпреимущества электронного обученияen_US
dc.subjectтехнологииen_US
dc.subjectвлияние e-learningen_US
dc.subjectинформационно-коммуникационные технологииen_US
dc.subjecte-learningen_US
dc.subjecte-learning implementationen_US
dc.subjecttechniqueen_US
dc.subjectinformational–communicational technologiesen_US
dc.titleЕлектронна освіта як інструмент розвитку інформаційного суспільстваen_US
dc.title.alternativeЭлектронное образование как инструмент развития информационного обществаen_US
dc.title.alternativeElectronic learning as a mean of informational society developmenten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ursol_osvita.pdf397.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.