Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/436
Title: Формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації
Other Titles: Формирование мотивации иностранцев - будущих специалистов авиационной отрасли к профессиональной коммуникации
Formation of foreigners’ motivation – future aviation specialists to professional communication.
Authors: Демченко, Інга Володимирівна
Демченко, Инга Владимировна
Demchenko, Inha Volodymyrivna
Keywords: іноземці
майбутні фахівці авіаційної галузі
мотивація до професійної комунікації
професійна комунікація
професійна авіаційна комунікація
міжкультурна комунікація
педагогічні умови
структурно-функціональна модель
иностранцы
будущие специалисты авиационной отрасли
мотивация к профессиональной коммуникации
профессиональная коммуникация
профессиональная авиационная коммуникация
межкультурная коммуникация
педагогические условия
структурно-функциональная модель
foreigners
aviation specialist
motivation to professional communication
professional communication
professional aviation communication
intercultural communication
pedagogical conditions
structural and functional model
Issue Date: 2020
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Демченко, І. В. Формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Інга Володимирівна Демченко ; Льотна академія Національного авіаційного університету, Міністерство освіти і науки України. - Кропивницький, 2020. - 399 с.
Abstract: Демченко І.В. Формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Льотна aкадемія Національного авіаційного університету, Кропивницький, 2020. Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації у процесі здобуття освіти в льотному закладі вищої освіти (ЛЗВО). У роботі теоретично узагальнено та практично розв’язано означену проблему. Безпека польотів, ефективність та збереження авіаційного середовища залежить від компетентних, добре підготовлених до професійної взаємодії в міжнародному середовищі іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі. Підготовка висококваліфікованих, умотивованих до комунікації та співробітництва фахівців авіаційної галузі стимулює українські ЛЗВО до пошуку засобів та методів активізації навчання, до розробок інформаційно-комунікативних технологій, які спрямовані на розвиток критичного мислення, формування інтересу студентів-іноземців до освітнього процесу та підготовки до професійної комунікації. Авіаційні події, спричинені помилками в процесі ведення радіообміну англійською мовою, відбуваються через брак належного рівня володіння професійною комунікацію. Навчитись обирати правильну стратегію поведінки в стандартних та нестандартних ситуаціях, ухвалювати правильне рішення, брати на себе відповідальність за безпеку пасажирів – пріоритетне завдання ЛЗВО у підготовці іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі. Особливості менталітету та темпераменту іноземних студентів різних національних груп визначаються способом життя, мораллю, культурою, мисленням, національними традиціями, які негативно впливають на активність у професійній комунікації, що проявляється в невпевненості у власному комунікативному потенціалі, небажанні брати участь в обговоренні дискусійних питань, невмінні аргументувати та відстоювати власну думку. Професійна комунікація іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі полягає в тому, що вона не може зводитися тільки до опанування фразеології радіообміну, використання технічних термінів та абревіатур, її основою повинні бути професійно-мовленнєві вміння стандартного загальномовленнєвого характеру, які є важливим складником професійної надійності авіафахівців; але знання загальної англійської мови є основним критерієм для успішної кар’єри та важливою конкурентною перевагою в процесі професійної діяльності в авіаційної галузі, оскільки, англійська мова – міжнародний еквівалент комунікації в сучасному світі через те, що економічне, політичне, наукове життя суспільства здійснюється англійською мовою. У роботі обґрунтовано основні поняття дослідження («мотивація», «професійна комунікація», «міжкультурна комунікація», «професійна авіаційна комунікація»). З’ясoванo суть поняття «мотивація іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації» як системи зовнішніх та внутрішніх мотивів, які взаємодіють у певних комунікативних ситуаціях, що характеризуються конкретним змістом діяльності авіаційної діяльності та обумовлені професійними потребами студентів-іноземців. Охарактеризовано структурні компоненти мотивації до професійної комунікації: ціннісний, кoгнітивний, комунікативний, особистісний. Відповідно до зазначених компонентів, визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, інтерактивно-мовленєвий, рефлексивний) та їхні показники. Згідно з критеріями й показниками диференційовано низький, середній та високий рівні сформованості мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Виокремлено педагогічні умови формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації: розвиток критичного мислення у процесі оволодіння професійною англомовною комунікацією; комплексне упровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес; оптимізація самостійної роботи іноземних студентів під час вивчення англійської мови. Результати кoнстатувальнoгo етапу експериментального дoслідження засвідчили недoстатній рівень сформованості мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації, щo зумoвилo неoбхідність розроблення структрно-функціональної моделі, яка складається з чотирьох взаємопов’язаних блоків: цільового (мета, завдання); методологічного (наукові підходи та принципи); змістово-процесуального (зміст, педагогічні умови, методи, форми, засоби); оцінювально-результативного (компоненти, критерії, рівні сформованості та результат). Розроблена модель виконує ілюстративну, пoяснювальну, прoгнoстичну й кooрдинаційну функції, а її реалізація забезпечується створенням педагoгічних умoв формування досліджуваної мотивації та експериментальнoї перевірки їх ефективнoсті. Упровадження обґрунтованих педагогічних умов та структурно-функціональної моделі дало змогу суттєво підвищити середній та високий рівні сформованості мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Статистична значущість змін у рівнях сформованості мотивації іноземних студентів до професійної англомовної комунікації, які виявлені внаслідок аналізу, підтверджена математичним обробленням отриманих даних за допомогою критерію Пірсона. Після формувального етапу експерименту відбулися позитивні зміни в обох досліджуваних групах. У контрольній групі ці зміни виявилися не значущими, а в експериментальній – призвели до суттєвого підвищення якісного рівня групи. У такий спосіб доведено ефективність педагогічних умов формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Розроблено й упроваджено навчальний посібник «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» та методичні рекомендації до проведення занять з дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» щодо формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Таке розроблене навчально-методичне забезпечення довело свою дієвість та сприяло якісним змінам у формуванні мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Перспективи подальших розвідок вбачаються у розробленні та впровадженні нових методів та моделей навчання професійної комунікації, у виявленні можливостей використання ІКТ у процесі навчання професійно-орієнтованого спілкування, відбору й удосконалення змісту методів самостійної роботи іноземних студентів у процесі вивчення іноземної мови. Demchenko I.V. Formation of foreigners’ motivation – future aviation specialists to professional communication. Qualifying scientific work on the manuscript. Thesis for obtaining a scientific degree of Candidate of Pedagogical Sciences, Specialty 13.00.04 – Theory and Methods of Vocational Training. Flight Academy of National Aviation University, Kropyvnytskyi, 2020. The thesis generalizes and proposes theoretical and methodological bases for solving the problem of formation of foreigners’ motivation – future aviation specialists to professional communication in the process of education in the flight establishment of higher education. Flight safety, efficiency and preservation of the aviation environment depend on the involvement of competent, well-prepared for professional cooperation in the international environment of foreigners – future aviation specialists. Preparation of highly qualified, ready for communication and cooperation of foreigners –future aviation specialists stimulates searchesthe means and the methods of activation of training, the development of the newest educational technologies, which foresee the usage of innovative pedagogical methods of training and aimed at the development of critical thinking, students’ formation to professional communication. Existing aviation events are caused by errors in the process of conducting radio exchange in English. They can occur due to lack of proper level of professional communication skills. Ability to choose the right strategy for behavior in standard and non-standard situations, making the right decision, responsibility for passenger safety is the priority for foreigners – future aviation specialists. Features mentality of foreign students of different ethnic groups, determined way of life, morality, mentality, national practices that affect the activity of the professional communications, resulting in uncertainty in their own communicative potential, unwillingness to participate in the discussion of controversial issues, inability to argue and defend their own opinion. The modern vision of the problem of professional communication of foreigners – future aviation specialistsis, that it cannot be reduced only to master the phraseology of radio exchange, the usage of technical terms and abbreviations, which should be based on professional speaking skills of standard speech, which are important for the profession of aviation specialists, but knowledge of general English, is a key for a successful career, which is also an important competitive advantage in the professional activity in the aviation environment and English is the international equivalent of communication in the modern world, since the economic, political, scientific life of society is carried out in English. The basic concepts of the study («motivation», «professional communication», «intercultural communication», «professional aviation communication»). The concept of «motivation of foreigners – future aviation professionals for professional communication» as «a system of external and internal motives interacting in certain communication situations, which is characterized by specific content of aviation environment’s activity and needs of foreing students».The content components of preparation for forming motivation for professional communication were characterized: valuable, cognitive, communicative, personal. According to these components, criteria (motivationalvalue, cognitive-activity, interactive-speech, reflexive) and their indicators are defined. According to the criteria and indicators, low, medium and high levels of motivation of foreigners – future aviation specialists to professional communication was differentiated. It was distinguishedthe pedagogical conditions of formation of foreigners’ motivation – future aviation specialiststo professional communication such as: the development of critical thinking in the process of mastering professional English communication; comprehensive usage of information and communication technologies in the educational process; optimization of foreign students’ independent work in the process of foreign language studying, which will promote a harmonious educational process and formation of positive motivation for professional communication of future foreign aviation specialists. The usage of pedagogical conditions significantly increase the medium and high level of motivation of foreigners – future aviation specialists to professional communication. The statistical significance of changes in the levels of foreigners’ motivation – future aviation specialiststo professional communication, which are revealed as a result of the analysis and is confirmed by mathematical processing of the obtained data by means of Pirson’s criterion. After forming stage of the experiment have been positive changes in both study groups. In the control group, these changes were not significant, but in the experimental group, they led to a significant increase in the quality level of thegroup. In this way the effectiveness of the pedagogical conditions of formation of motivation of foreigners – future aviation specialists to professional communication was proved. It was developed and implemented training and methodological support of motivation on foreigners – future aviation specialists to professional communication in the process of planned educational activities for students. This provision has proved its effectiveness and contributed to some changes in the formation of foreigners’ motivation – future aviation specialists to professional communication. The results of the studying and training supplement can be implemented to further improvement of the content of professional training of aviation specialists, during the creation of manuals, educational programs, didactic complexes, etc. The studying does not cover all aspects of formation foreigners’ motivation – future aviation specialists to professional communication. Prospects for further research are related to the development, justification and experi mental verification of pedagogical conditions, the need for effective methods of teaching and creating conditions for the formation of motivation, which depends on the professionalism of foreigners – the future aviation specialists.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/436
Appears in Collections:Освітні, педагогічні науки

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.