Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2644
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Єрьомєнко, Іван Денисович | - |
dc.contributor.author | Yeromenko, Ivan | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T10:14:36Z | - |
dc.date.available | 2025-09-10T10:14:36Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Єрьомєнко, Іван Денисович. Модель системи підтримки прийняття рішень для диспетчерів під час управління повітряним рухом у диспетчерському районі [Рукопис] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт» ОПП «Управління повітряним рухом» / Іван Денисович Єрьомєнко ; Українська державна льотна академія. – Кропивницький, 2025. – 87 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2644 | - |
dc.description.abstract | Ефективне функціонування системи організації повітряного руху залежить від компетентних та кваліфікованих спеціалістів з управління повітряним рухом. Персонал служби управління повітряним рухом, безпосередньо зайнятий у забезпеченні безпеки польотів, повинен мати загальним розумінням того, що від нього очікується щодо кваліфікації та ефективності незалежно від місця роботи, для підтримки належного рівня безпеки польотів та досягнення оптимальної пропускну здатність системи обслуговування повітряного руху. Звернувшись до статистичних даних, не можна не помітити, що найбільший відсоток причин авіакатастроф відбувається саме через вплив людського фактору. За останніми статистичними даними ICAO, цей відсоток складає близько 80%, що значно перевищує дані за іншими показниками. Таким чином, можна зробити висновок, що саме людина-оператор залишається найбільш уразливою ланкою в системі оператор - машина. Зменшення помилок людини в цій системі може значно оліпшити показники з безпеки польотів, як в Україні, так і всвіті. У дипломній роботі проведено декомпозицію процесу прийняття рішення потенційно-конфліктної ситуації авіадиспетчером, розроблено послідовність рівнів повідомлень, що видаються, залежно від етапу розвитку потенційно-конфліктної ситуації та наведено приклад реалізації багаторівневої системи видачі рекомендацій. Отримані результати дозволять підвищити ефективність роботи систем підтримки прийняття рішень та якість тренажерної підготовки авіадиспетчерів. The effective functioning of the air traffic management system depends on competent and qualified air traffic management specialists. Air traffic control personnel directly involved in air traffic safety must have a common understanding of what is expected of them in terms of proficiencyand performance, regardless of location, to maintain an adequate level of air traffic safety and achieve optimal capacity of the air traffic services system. Turning to the statistical data, one cannot help but notice that the largest percentage of the causes of plane crashes is precisely due to the influence of the human factor. According to the latest ICAO statistics, this percentage is about 80%, which is significantly higher than other indicators. Thus, we can come to the disappointing conclusion that the human operator remains the most vulnerable link in the operator-machine system. Reducing human errors in this system can significantly improve flight safety indicators, both in Ukraine and in the world. In the thesis, a decomposition of the decision-making process of a potentially conflict situation by an air traffic controller was carried out, a sequence of levels of messages issued, depending on the stage of development of a potentially conflict situation, was developed, and an example of the implementation of a multi-level system of issuing recommendations was given. The obtained results will allow to increase the efficiency of the decision support systems and the quality of training of air traffic controllers. | en_US |
dc.language.iso | ua | en_US |
dc.publisher | Кропивницький: УДЛА | en_US |
dc.subject | організаціїя повітряного руху | en_US |
dc.subject | управління повітряним рухом | en_US |
dc.subject | безпека польотів | en_US |
dc.subject | обслуговування повітряного руху | en_US |
dc.subject | система оператор – машина | en_US |
dc.subject | якість тренажерної підготовки авіадиспетчерів | en_US |
dc.subject | air traffic management system | en_US |
dc.subject | air traffic control | en_US |
dc.subject | air traffic safety | en_US |
dc.subject | air traffic services system | en_US |
dc.subject | operator-machine system | en_US |
dc.subject | quality of training of air traffic controllers | en_US |
dc.title | Модель системи підтримки прийняття рішень для диспетчерів під час управління повітряним рухом у диспетчерському районі | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | ОПП Авіаційний транспорт |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yeromenko Model systemy pidtrymky.pdf | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.