Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2644
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄрьомєнко, Іван Денисович-
dc.contributor.authorYeromenko, Ivan-
dc.date.accessioned2025-09-10T10:14:36Z-
dc.date.available2025-09-10T10:14:36Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЄрьомєнко, Іван Денисович. Модель системи підтримки прийняття рішень для диспетчерів під час управління повітряним рухом у диспетчерському районі [Рукопис] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт» ОПП «Управління повітряним рухом» / Іван Денисович Єрьомєнко ; Українська державна льотна академія. – Кропивницький, 2025. – 87 с.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2644-
dc.description.abstractЕфективне функціонування системи організації повітряного руху залежить від компетентних та кваліфікованих спеціалістів з управління повітряним рухом. Персонал служби управління повітряним рухом, безпосередньо зайнятий у забезпеченні безпеки польотів, повинен мати загальним розумінням того, що від нього очікується щодо кваліфікації та ефективності незалежно від місця роботи, для підтримки належного рівня безпеки польотів та досягнення оптимальної пропускну здатність системи обслуговування повітряного руху. Звернувшись до статистичних даних, не можна не помітити, що найбільший відсоток причин авіакатастроф відбувається саме через вплив людського фактору. За останніми статистичними даними ICAO, цей відсоток складає близько 80%, що значно перевищує дані за іншими показниками. Таким чином, можна зробити висновок, що саме людина-оператор залишається найбільш уразливою ланкою в системі оператор - машина. Зменшення помилок людини в цій системі може значно оліпшити показники з безпеки польотів, як в Україні, так і всвіті. У дипломній роботі проведено декомпозицію процесу прийняття рішення потенційно-конфліктної ситуації авіадиспетчером, розроблено послідовність рівнів повідомлень, що видаються, залежно від етапу розвитку потенційно-конфліктної ситуації та наведено приклад реалізації багаторівневої системи видачі рекомендацій. Отримані результати дозволять підвищити ефективність роботи систем підтримки прийняття рішень та якість тренажерної підготовки авіадиспетчерів. The effective functioning of the air traffic management system depends on competent and qualified air traffic management specialists. Air traffic control personnel directly involved in air traffic safety must have a common understanding of what is expected of them in terms of proficiencyand performance, regardless of location, to maintain an adequate level of air traffic safety and achieve optimal capacity of the air traffic services system. Turning to the statistical data, one cannot help but notice that the largest percentage of the causes of plane crashes is precisely due to the influence of the human factor. According to the latest ICAO statistics, this percentage is about 80%, which is significantly higher than other indicators. Thus, we can come to the disappointing conclusion that the human operator remains the most vulnerable link in the operator-machine system. Reducing human errors in this system can significantly improve flight safety indicators, both in Ukraine and in the world. In the thesis, a decomposition of the decision-making process of a potentially conflict situation by an air traffic controller was carried out, a sequence of levels of messages issued, depending on the stage of development of a potentially conflict situation, was developed, and an example of the implementation of a multi-level system of issuing recommendations was given. The obtained results will allow to increase the efficiency of the decision support systems and the quality of training of air traffic controllers.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: УДЛАen_US
dc.subjectорганізаціїя повітряного рухуen_US
dc.subjectуправління повітряним рухомen_US
dc.subjectбезпека польотівen_US
dc.subjectобслуговування повітряного рухуen_US
dc.subjectсистема оператор – машинаen_US
dc.subjectякість тренажерної підготовки авіадиспетчерівen_US
dc.subjectair traffic management systemen_US
dc.subjectair traffic controlen_US
dc.subjectair traffic safetyen_US
dc.subjectair traffic services systemen_US
dc.subjectoperator-machine systemen_US
dc.subjectquality of training of air traffic controllersen_US
dc.titleМодель системи підтримки прийняття рішень для диспетчерів під час управління повітряним рухом у диспетчерському районіen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ОПП Авіаційний транспорт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yeromenko Model systemy pidtrymky.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.