Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПівень, Микола Ілліч-
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Віталіївна-
dc.contributor.authorЛопатюк, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorPiven, Mykola-
dc.contributor.authorZakharova, Oksana-
dc.contributor.authorLopatiuk, Olena-
dc.date.accessioned2025-06-26T11:45:57Z-
dc.date.available2025-06-26T11:45:57Z-
dc.date.issued2025-03-31-
dc.identifier.citationПівень, М. І. Методика формування у курсантів-пілотів мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно оздоровчої діяльності / М. І. Півень, О. В. Захарова, О. В. Лопатюк // Наукові записки. Серія : педагогічні науки / Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка. – Кропивницький : ЦДПУ, 2025. – Вип. № 218. – С. 191-195 DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-218-191-195en_US
dc.identifier.urihttps://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/2172-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2596-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовується значущість сформованості у курсантів-пілотів мотивації до фізкультурно оздоровчої діяльності. Для цього необхідно враховувати, що мотиваційно-ціннісне ставлення до фізкультурно оздоровчої діяльності розвивається не спонтанно, а в результаті специфічних, цілеспрямованих, формуючих дій, підкріплюється мотивами, свідомістю, здійснюється вольовими зусиллями і тому спрямована на найближчі чи віддалені навчальні цілі. Серед форм і методів процесу формування окресленої мотивації пріоритетна роль належить активним методам, що ґрунтуються на внутрішніх ресурсах та забезпечують прояв суб’єктних якостей в навчальній діяльності, позитивне спрямування зусиль на конструювання дій на основі власних рішень, можливостей, компетенцій і цінностей для досягнення результату. За цією схемою провідними мотивами курсантів-пілотів у фізкультурній діяльності стають внутрішні мотиви, мотиви досягнень та мотиви самовизначення, самоствердження та самовдосконалення. Нині апробовано кілька шляхів формування у курсантів-пілотів окреслених мотивів. Їх психологічна і педагогічна цінність полягає в прояві самостійності курсантів-пілотів у фізкультурній діяльності, що забезпечує: високий рівень вмотивованості до фізкультурної діяльності, безперервне вдосконалення власного потенціалу; формування здатності добровільно і самостійно ставити цілі фізичного самовдосконалення, розробку плану щодо їх реалізації, нести відповідальність за прийняті рішення; ефективну співпрацю на суб’єктному рівні в фізкультурній діяльності, будувати конструктивні стосунки з оточуючими; змістовну регуляцію своїм станом, власними ресурсами. The article substantiates the importance of developing motivation for health-enhancing physical activities among pilot cadets. It emphasizes that a motivational and value-based attitude toward health-enhancing physical activities does not develop spontaneously but as a result of specific, purposeful, formative actions supported by motives, awareness, and willpower. This attitude is directed toward both short-term and long-term educational goals. Among the methods used to foster such motivation, active methods take priority, as they rely on internal resources, ensure the expression of subject qualities in educational activities. Active methods positively direct efforts toward constructing actions based on personal decisions, capabilities, competencies, and values to achieve results. According to this framework, the leading motives for pilot cadets in health-enhancing physical activities are intrinsic motivation, achievement motives, and motives for self determination, self-affirmation, and self-improvement. Several approaches have been tested to cultivate these motives among pilot cadets. Their psychological and pedagogical value lies in fostering cadets’ independence in health-enhancing physical activities, ensuring a high level of motivation for physical activity, continuous self-improvement, the ability to set personal health-oriented goals independently, develop plans for their implementation, and take responsibility for their decisions. Additionally, these approaches promote effective cooperation in physical activities, constructive relationships with peers, and self-regulation of one’s physical and psychological state.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherЦентральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченкаen_US
dc.subjectмотивація до фізкультурно оздоровчої діяльностіen_US
dc.subjectмотиви досягненьen_US
dc.subjectсамовизначенняen_US
dc.subjectсамоствердження та самовдосконаленняen_US
dc.subjectфізкультурно-оздоровчі компетентностіen_US
dc.subjectактивні методиen_US
dc.titleМетодика формування у курсантів-пілотів мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно оздоровчої діяльностіen_US
dc.title.alternativeMethodology for Forming Pilot Cadets’ Motivational and Value-Based Attitudes Toward Health-Enhancing Physical Activitiesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Piven Zakharova Lopatiuk Metodyka formuv.pdf828.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.