Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2511
Title: Розвиток критичного мислення курсантів льотних закладів вищої освіти при розв’язанні задач з дисципліни «Опір матеріалів»
Other Titles: Development of Critical Thinking of Cadets of Aviation Establishments of Higher Education During Solving Problems in the Discipline ″Straight of Materials″
Authors: Чорноглазова, Ганна Віталіївна
Єніна, Ірина Іванівна
Chornohlazova, Hanna
Yenina, Iryna
Keywords: критичне мислення
професійна підготовка
опір матеріалів
цифрові інструменти
діаграма Венна
critical thinking
professional training
teachings methods
straight of materials
digital learning instruments
Venn’s diagram
Issue Date: 2023
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Чорноглазова, Ганна Віталіївна. Розвиток критичного мислення курсантів льотних закладів вищої освіти при розв’язанні задач з дисципліни «Опір матеріалів» / Ганна Віталіївна Чорноглазова, Ірина Іванівна Єніна // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць / гол. ред. О. І. Москаленко. – Кропивницький : ЛА НАУ, 2023. – Випуск 13. – С. 184-191. DOI: 10.33251/2522-1477-2023-13-184-191
Abstract: У статті розглянуто проблему розвитку критичного мислення курсантів льотних закладів вищої освіти на прикладі розв’язання задачі з дисципліни «Опір матеріалів». Досліджено поняття «критичне мислення». Акцентовано на його усвідомленості, самостійності, рефлексивності, цілеспрямованості, обґрунтованості, контрольованості, самоорганізованості. Крім того, проаналізовано етапи розвитку критичного мислення: мотивація, засіб навчання, зміст навчання, метод навчання, форма навчання, метод контролю, стиль навчання. У процесі навчання курсантів, з урахуванням військового стану, виникає необхідність застосовувати методики та прийоми, які стимулюють посилення уваги та зацікавленості на занятті, зокрема в процесі дистанційного навчання. Проведено моніторинг методик розвитку критичного мислення та з’ясовано, що навчання повинно ґрунтуватись на творчій співпраці курсанта та викладача, на розвиткові аналітичного й творчого підходів до матеріалу, який необхідно опрацювати. Висвітлено такі методики навчання та прийоми, створення яких здійснювалось через он-лайнові інструменти, як: дидактичні картки, «асоціативна гірлянда», «діаграми Венна». Показано, як за допомогою зазначених інструментів навчальний матеріал аналізується, встановлюються зв’язки та залежності між складовими елементами, що з часом синтезується в уміння як самостійно виконувати аналогічне завдання, так проявляти творчість – виконувати завдання підвищеної складності. The article dials with the problem of development of critical thinking of cadets of aviation establishments of higher education using the example of solving a problem from the discipline ″Straight of Materials″. The concept of ″critical thinking″ is issued. Emphasis is placed on his awareness, independence, reflexivity, purposefulness, reasonableness, controllability, and self-organization. In addition, the stages of development of critical thinking is analyzed: motivation, means of education, content of education, method of education, form of education, method of control, style of education. In the process of professional training cadets, taking into account the military situation in Ukraine, there is a need to apply methods and techniques that stimulate increased attention and interest in the classes, in particular in the process of distance learning. Methods of development of critical thinking is monitored and it is found that training should be based on the creative cooperation of the cadet and the teacher, on the development of analytical and creative approaches to the studying information that needs to be studied. Such teaching methods and techniques, the creation of which is carried out through online learning instruments, such as: didactic cards, ″associative garland″, ″Venn’s diagrams″ are highlighted. It is shown how, with the help of the specified tools, the educational material is analyzed, connections and dependencies between the constituent elements are established, which over time is synthesized into the ability to independently perform a similar task, and to show creativity – to perform tasks of increased complexity.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2511
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chornohlazova_Rozvytok+.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.