Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2338
Title: Модель прийняття рішень авіадиспетчером у випадку виникнення проблем з гальмівною системою
Authors: Ткаченко, Владислав Олександрович
Tkachenko, V. O.
Keywords: безпека польотів
якість навчання авіадиспетчерів
система підтримки прийняття рішень авіадиспетчера
проблеми з гальмами на етапі заходу на посадку
алгоритм дій авіадиспетчера
flight safety
quality of air traffic controller training
decision support system for air traffic controllers
a problem with the brakes during the approach stage
algorithm for the actions of an air traffic controller
Issue Date: 2024
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Ткаченко, Владислав Олександрович. Модель прийняття рішень авіадиспетчером у випадку виникнення проблем з гальмівною системою [Рукопис] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт» / Владислав Олександрович Ткаченко ; Льотна академія Національного авіаційного університету. – Кропивницький, 2024. – 83 с.
Abstract: З кожним роком кількість польотів та інтенсивність повітряного руху зростає. Внаслідок цього процесу виникає необхідність підвищення безпеки польотів, шляхом поліпшення якості навчання авіадиспетчерів. Збільшити безпеку польотів та відповідно якість навчання пропонується способом створення системи підтримки прийняття рішень авіадиспетчера. Початковим кроком для створення такої системи є розробка алгоритму дій авіадиспетчера у разі особливого випадку в політ – проблеми з гальмами на етапі заходу на посадку. У кваліфікаційні роботі розроблено алгоритм дій авіадиспетчера при виникненні проблем з гальмами на етапі заходу на посадку, побудовано мережеву модель дій авіадиспетчера при виникненні даного особливого випадку в польоті, а також розраховано час парирування цього особливого випадку. Отримана мережева модель розвитку позаштатної польотної ситуації буде покладена в основу функціонування система підтримки прийняття рішень, дозволить авіаційному оператору кількісно оцінити можливі варіанти розвитку позаштатної ситуації та оперативно вибрати стратегію дій з мінімальним рівнем потенційної шкоди. Пояснювальна записка включає: 83 сторінки, 15 малюнків, 12 таблиць, 50 літературних джерел. Every year the number of flights and the intensity of air traffic increases. As a result of this process, there is a need to improve flight safety by improving the quality of air traffic controller training. It is proposed to increase flight safety and, accordingly, the quality of training by creating a decision support system for air traffic controllers. The initial step to create such a system is to develop an algorithm for the air traffic controller's actions when a special case occurs during a flight - a problem with the brakes during the approach stage. In the thesis, an algorithm for the actions of an air traffic controller in the event of problems with the brakes during the approach stage was developed, a network model of the actions of the air traffic controller was built when this special case occurs in flight, and the time to counter this special case was calculated. The resulting network model of the development of an emergency flight situation will form the basis for the functioning of the decision support system, allowing the aviation operator to quantitatively assess possible options for the development of an emergency situation and quickly select an action strategy with a minimum level of potential damage. The explanatory note includes: 83 pages, 15 figures, 12 tables, 50 literary sources.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2338
Appears in Collections:ОПП Авіаційний транспорт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko_Model pryiniattia rishen_Dyplom.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.