Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2252
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнісімов, Микола Вікторович-
dc.contributor.authorБагрій, Ганна Вікторівна-
dc.contributor.authorAnisimov, Mykola-
dc.contributor.authorBagriy, Hanna-
dc.date.accessioned2024-09-02T07:19:05Z-
dc.date.available2024-09-02T07:19:05Z-
dc.date.issued2022-09-28-
dc.identifier.citationАнісімов, М. В. Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері енергозбереження та енергозберігаючих технологій / М. В. Анісімов, Г. В. Багрій // Modern engineering and innovative technologies / ред. А. Г. Шибаев. – 2022. – № 23, Ч. 2. – С. 65-70. DOI: 10.30890/2567-5273.2022-23-02-002en_US
dc.identifier.urihttps://www.sworldjournal.c om/index.php/swj/article/view/swj15-02-008-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2252-
dc.description.abstractУ статті подано обґрунтування структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері енергозбереження та енергозберігаючих технологій. Проаналізовані поняття «модель», «моделювання». Виділено основні компоненти (блоки) моделі. Умови та етапи формування професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері енергозбереження та енергозберігаючих технологій. Виконаний поетапний аналіз представленої структурно-функціональної моделі та внесена пропозиція щодо експериментальної перевірки результативності. The article presents the substantiation of the structural-functional model for the formation of professional competence of future specialists in the field of energy saving and energysaving technologies. The concepts of "model", "modeling" are analyzed. The main components (blocks) of the model, conditions and stages of formation of professional competence of future specialists in the field of energy saving and energy saving technologies are identified.The developed model for the formation of professional competence of future specialists in the field of energy saving and energy saving technologies is distinguished by the unity of its components: goals, conceptual approaches, pedagogical principles, pedagogical conditions, forms and means of organizing training, diagnostic methods and results, and its dynamism lies in constant change, improvement, updating the content, forms, methods and means of training future information technology specialists. The process of developing a model for the formation of professional competence of future specialists in technical specialties in the field of energy saving and energy-saving technologies includes the following sequence of work: the general structure and components of the model are clarified, the goal and objectives are formulated, the structure and content of each component of the model are determined. A phased analysis of the presented structural-functional model was carried out and a proposal was made for experimental verification of effectiveness.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherSergeieva&Co Karlsruhe, Germanyen_US
dc.subjectструктурно-функціональна модельen_US
dc.subjectкомпетентністьen_US
dc.subjectкомпетенціяen_US
dc.subjectмодельen_US
dc.subjectмоделюванняen_US
dc.subjectкомпонентen_US
dc.subjectstructural-functional modelen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectmodelen_US
dc.subjectmodelingen_US
dc.subjectcomponenten_US
dc.titleСтруктурно-функціональна модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері енергозбереження та енергозберігаючих технологійen_US
dc.title.alternativeStructural-functional Model for the Formation of Professional Competence of Future Specialists in the Field of Energy Saving and Energy-saving Technologiesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anisimov Bagriy Struktural-Functional.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.