Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1607
Title: Педагогічні умови формування професійної компетентності випускників технічних спеціальностей у сфері енергозбереження й енергоефективних технологій
Other Titles: Pedagogical terms of forming of professional competence of graduating students of technical specialities in the field of energy-savings and energyeffective technologies
Authors: Багрій, Ганна Вікторівна
Bahrii, Hanna
Keywords: професійна підготовка
майбутні фахівці
компетентність
професійна компетентність
умови
педагогічні умови
активні методи навчання
форми організації освітнього процесу
professional preparation
future specialists
competence
professional competence
terms
pedagogical terms
active method of educating
form of organization of educational process
Issue Date: 2020
Publisher: Запоріжжя : КПУ
Citation: Багрій, Г. В. Педагогічні умови формування професійної компетентності випускників технічних спеціальностей у сфері енергозбереження й енергоефективних технологій / Г. В. Багрій // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. - Запоріжжя : КПУ, 2020. - Вип. 69. Т. 1. - С. 46-50. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.69-1.8
Abstract: У статті висвітлено особливості розгляду проблеми організації професійної підготовки студентів у педагогічній і психологічній літературі, охарактеризовано професійну компетентність майбутніх фахівців і розкрито необхідність використання компетентнісного підходу для забезпечення результативної професійної підготовки студентів технічних спеціальностей у фахово-орієнтованому освітньому середовищі закладів вищої освіти й фахової передвищої освіти. Орієнтація змісту підготовки майбутніх фахівців у сфері енергозбереження й енергоефективних технологій на потреби ринку праці та сучасні економічні виклики, удосконалення процесу формування їхньої професійної компетентності є актуальними завданнями для модернізації й розвитку освіти, забезпечення її випереджального характеру та спрямованості на зростання економічного потенціалу держави. Також розкрито сутність поняття «умова» й охарактеризовано зміст поняття «педагогічні умови». На основі узагальнення наявних наукових підходів подано власне розуміння педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі вивчення технічних дисциплін. Визначено й обґрунтовано основні педагогічні умови формування професійної компетентності випускників технічних спеціальностей у сфері енергозбереження й енергоефективних технологій: органічне поєднання різних форм організації освітнього процесу; використання активних методів навчання в процесі вивчення дисциплін циклу професійної підготовки; спрямування змісту дисциплін циклу професійної підготовки на формування професійної компетентності; підвищення мотивації до навчання та інтересу до професійної діяльності, розвиток у студентів професійних інтегрованих умінь на основі використання алгоритмів професійної діяльності тощо. Актуальність дослідження зумовлена підвищенням вимог до підготовки випускників технічних спеціальностей, оскільки основна мета освіти – відповідність актуальним і перспективним потребам особистості, підготовка різнобічно розвиненої особистості, здатність до самоосвіти й самовдосконалення. Якісне оновлення вимог, висунутих до підготовки студентів у сфері енергозбереження й енергоефективних технологій, зумовлює пошук нових підходів та активізацію досліджень у напрямі професійної підготовки. The article reflects the peculiarities of consideration of the problem of organization of vocational training of students in pedagogical and psychological literature, describes professional competence of future specialists and reveals the need to use a competent approach to ensure effective professional training of students of technical specialties in the vocational-oriented educational environment of institutions of higher education and professional biased education. The orientation of the content of the training of future specialists in the field of energy-saving and energy efficient technologies to the needs of the labour market and modern economic challenges, the improvement of the process of formation of their professional competence are relevant tasks for modernization and development of education, ensuring its leading nature and focusing on the growth of economic potential of the state. The article also reveals the essence of the concept of “condition” and describes the content of the concept of “pedagogical conditions”. On the basis of the synthesis of existing scientific approaches, the own understanding of pedagogical conditions for the formation of professional competence of future specialists in the process of studying technical disciplines has been provided. The main pedagogical conditions for the formation of professional competence of graduates of technical specialties in the field of energy saving and energy-efficient technologies are definitely justified: organic combination of different forms of organization of educational process; The use of active teaching methods in the training cycle; The desire of the subjects of the training cycle to develop professional competence; Increasing motivation to study and interest in professional activity, developing professional integrated skills in students based on the use of algorithms of professional activity, and the like. The relevance of this study is due to the increasing requirements for training technical specialties, as the main purpose of education – compliance with the current and promising needs of the individual, training a diverse person, ability to self-educate and self-improvement. The qualitative updating of the requirements for training students in the field of energy-savings and energyeffective technologies leads to the search for new approaches and increased research in the direction of training.
URI: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_1/69-1.pdf
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1607
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BagryH_Pedagogichni umovy.pdf274.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.