Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1579
Title: Педагогічні умови підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації
Other Titles: Pedagogical conditions of aircraft maintenance engineers' training for professional communication
Authors: Мазуренко, Юлія Анатоліївна
Mazurenko, Iuliia
Keywords: педагогічні умови
готовність до професійної комунікації
професійна діяльність
майбутні інженери-механіки
авіаційні фахівці
pedagogical conditions
readiness for professional communication
professional activity
future aviation maintenance engineers
aviation specialists
Issue Date: 2021
Publisher: Одеса: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Мазуренко, Ю. А. Педагогічні умови підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації / Ю. А. Мазуренко // Інноваційна педагогіка : науковий журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. - 2021. - Вип. 31. Том 1. - С. 110-114. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/31-1.23
Abstract: У статті визначено та обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації: розвиток мотивації до спілкування шляхом активної взаємодії та створення ситуацій успіху на заняттях; моделювання професійно-комунікативних ситуацій для забезпечення практичної спрямованості навчання; використання технологічних інновацій для самоаналізу та самоосвіти. У контексті дослідження визначено педагогічні умови як сукупність пов’язаних між собою і взаємозумовлених обставин, які впливають на організацію педагогічного процесу та сприяють забезпеченню бажаної ефективності навчання для формування усіх складників підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації. Педагогічні умови було визначено через вплив на основні компоненти готовності майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації: перша педагогічна умова впливає на мотиваційно- ціннісний компонент; друга – на когнітивно-праксеологічний; третя – на рефлексивно-корегувальний. Проте виокремлені умови знаходяться у тісному зв’язку й впливають і на інші компоненти. Визначено, що мотивація відіграє значну роль у формуванні комунікативної компетентності, їй сприяє створення позитивної обстановки у процесі фахової освіти та атмосфери інтерактивної взаємодії. Зауважено, що зменшення мотивів неуспіху та мотивування на досягнення забезпечить успішність навчання професійній комунікації майбутніх авіаційних інженерів-механіків. Застосування діяльнісного та контекстного підходів, роль професійно орієнтованого та профільного змісту навчання робить акцент на моделювання професійно-комунікативних ситуацій для забезпечення практичної спрямованості навчання. Впровадження зазначеної педагогічної умови у підготовку майбутніх авіаційних інженерів-механіків дозволить покращити процес оволодіння знаннями та вміннями зі сфери професійної комунікації. Використання технологічних інновацій для самоаналізу та самоосвіти зумовлено процесом інформатизації суспільства та роллю самоосвіти у процесі фахової підготовки. Зазначено про особливості самоосвіти в умовах сучасного інформаційно-навчального середовища, переваги та недоліки навчання з ІКТ. Висловлено припущення, що запровадження комплексу технологічних інновацій для самоосвіти має бути ретельно підібраним, щоб максимально нейтралізувати недоліки застосування, сприяти покращенню знань, умінь і навичок, розвитку здатностей до професійної комунікації майбутніх авіаційних інженерів-механіків. The article defines and substantiates the pedagogical conditions for training future aircraft maintenance engineers for professional communication, namely: the development of motivation to communicate through active interaction and the creation of situations of success in the classroom; modeling of professional-communicative situations to ensure the practical orientation of training; use of technological innovations for self-analysis and self-education. In the context of the study, pedagogical conditions are defined as a set of interrelated and interdependent circumstances that affect the pedagogical process and contribute to the desired effectiveness of the formation of all components of aircraft maintenance engineers’ training for professional communication. The pedagogical conditions were determined through the impact on the main components of the future aircraft maintenance engineers’ readiness for professional communication: the first pedagogical condition affects the motivational and value component; the second influnces cognitive-praxeological component; and the third – reflexive-corrective one. However, it has been noted that the selected conditions are closely related and affect other components. It has been stated that motivation plays a significant role in the formation of communicative competence, it is facilitated by the creation of a positive environment in the process of professional education and the creation of the atmosphere of interactive interaction. Reducing the motives of failure and increasing motives of success will ensure effective training in professional communication of future aircraft maintenance engineers. The use of activity and contextual approaches, the role of professionally oriented and profile content of education determine the pedagogical condition of modeling professional and communicative situations to ensure the practical orientation of learning. The introduction of this pedagogical condition in the future aircraft maintenance engineers’ training will improve the process of acquiring knowledge and skills of professional communication. The use of technological innovations for selfanalysis and self-education has been determined due to the process of informatization in the society and the role of self-study in professional training. It has been suggested that the introduction of technological innovations for self-education, which are carefully selected to neutralize the disadvantages of their application, will improve knowledge, skills and develop communication skills of future aircraft maintenance engineers.
URI: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/31/part_1/31-1_2021.pdf
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1579
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MazurenkoIu_Pedagogichni.pdf222.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.