Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1524
Title: Готовність до професійної комунікації як важливий складник підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків
Other Titles: Readiness for professional communication as an important component of future aviation mechanical engineers' training
Authors: Мазуренко, Юлія Анатоліївна
Mazurenko, Iuliia
Keywords: готовність до професійної комунікації
безпека польотів
професійне спілкування
інженер-механік
льотний закдад вищої освіти
aviation mechanic engineer
vocational training
professional communication
readiness to professional communication
Issue Date: 2019
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Мазуренко, Юлія Анатоліївна. Готовність до професійної комунікації як важливий складник підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків / Юлія Анатоліївна Мазуренко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2019. - Випуск 6. - С. 94-98. DOI 10.33251/2522-1477-2019-6-94-98
Abstract: У статті обгрунтовано актуальність дослідження проблеми готовності майбутніх інженерів-механіків до професійної комунікації та проведено аналіз психолого-педагогічної літератури, нормативної бази з питання підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації. Визначено поняття "комунікація", яке трактується як вербальний процес створення, передачі та інтерпретації інформації. Надано визначення поняттю "професійне спілкування" як мовного спілкування представників однієї професійної групи в ситуації, яка пов'язана з безпосереднім виконанням ними професійних чи службових обов'язків. Готовність до професійної комунікації є важливим компонентом підготовки інженерів-механіків, оскільки від надійності ведення авіаційної англомовної комунікації, залежить не лише діяльність, а й життя учасників комунікації. The purpose of this study is to substantiate the problem of the readiness of aviation mechanic engineer to professional communication and to analyze the psychological and pedagogical literature, the normative base for the preparation of future aviation mechanical engineers for professional communication. Global transformations of the market economy, technological and technological advancement in the flight industry, development of airport infrastructure have led to increased passenger traffic and jobs in the aviation industry. The global aviation space lacks experts in piloting, air traffic management, aviation engineering and management. In a highly competitive and globalized educational space, Ukraine must provide quality training for a specialist capable of working in both standard and complex professional areas and practical problems in a particular area of the professional activity. In flight institutions of higher education, special attention is paid to the English language training, as most of aviation documentation according to international standards, technical manuals, international determine English as a component of professional competence of other aviation specialties. The relevance of this problem in flight schools is outlined in the legislative and regulatory documents. The purpose of using English communication for aviation engineers is to organize aircraft maintenance, testing, and inspection, to fill in technical documentation and prepare materials for international aviation companies, to communicate abroad with foreign colleagues. Therefore, knowledge of English becomes economically valuable and is seen as a compulsory component of the professional training of future aviation engineers. In the article the concept of ‘communication’ is defined as a verbal process of creating, transmitting and interpreting information. In the context of our study, the term ‘professional communication’ is defined as a linguistic communication of representatives of one professional group in a situation which is connected with the direct professional activity performance. Future aviation professionals should not simply have knowledge of English, but also to master the specific terminology and skills specific to your chosen field of practice, to use practically the language to solve professional problems. As part of the study, we analyzed the program in the English language for the specialty 272 "Aviation Transport", the specialization "Maintenance and repair of aircraft and aircraft engines". The main tasks of the discipline are the study and development of basic aviation terminology, translation of special texts, the further development of speaking skills, conducting a free conversation with specialists of a similar profile on professional topics, extending the skills of using reference literature and dictionaries in self-study. .
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1524
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Titul_Zmist-6-2019.pdf766.88 kBAdobe PDFView/Open
MazurenkoIu_Gotovnist do profesiinoi komunikatsii.pdf171.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.