Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартиненко, Надія Олександрівна-
dc.contributor.authorMartynenko, Nadiia-
dc.date.accessioned2022-02-22T11:19:55Z-
dc.date.available2022-02-22T11:19:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМартиненко, Н. О. Визначення концепту «Готовність до міжкультурної взаємодії» в авіаційній освіті / Н. О. Мартиненко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2020. - Випуск 8. - С. 84-88. DOI: 10.33251/2522-1477-2020-8-84-88en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1502-
dc.description.abstractУ статті узагальнено та систематизовано визначення понять «готовність», «психологічна готовність», «міжкультурне спілкування» та «взаємодія». Проаналізовано психолого-педагогічні дослідження вітчизняних, зарубіжних вчених та науковців щодо вирішення проблеми формування готовності до професійної діяльності. Виокремлено ключові проблеми, щодо ефективного та безпечного міжкультурного спілкування майбутніх фахівців. The article considers the meaning of the concepts of readiness, psychological readiness, intercultural communication and interaction. Psychological and pedagogical researches of domestic, foreign scientists and scientists on the decision of a problem of formation of readiness for professional activity are analyzed. The key issues concerning effective and safe intercultural communication of future specialists are highlighted. Global trends in the modern world and the growing importance of culture as a fundamental factor in the further development of civilization, make the problem of forming a person's readiness for intercultural communication and the search for pedagogical ways to implement this process especially relevant. The main task of teaching foreign languages - is to study the language as a real and full-fledged means of communication. An important point is that languages must be studied in inseparable unity with the world and culture of the peoples who speak these languages. Nowadays, learning a foreign language cannot be separated from culture, from the sociocultural environment. Knowledge of mentality and culture is becoming no less important today than knowledge of language. In other words, to understand the knowledge of one language is not enough, it is important to know how to use it in a particular socio-cultural plan. Relationships between people today are closely linked to the tasks of learning a foreign language. Knowledge of the culture and peculiarities of the psychology of the native speaker becomes extremely relevant.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectготовністьen_US
dc.subjectпсихологічна готовністьen_US
dc.subjectспілкуванняen_US
dc.subjectвзаємодіяen_US
dc.subjectміжкультурна комунікаціяen_US
dc.subjectreadinessen_US
dc.subjectpsychological readinessen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectintercultural interactionen_US
dc.titleВизначення концепту «Готовність до міжкультурної взаємодії» в авіаційній освітіen_US
dc.title.alternativeDefining the concept of readiness for intercultural interaction in aviation educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynenko_vzaemodia.pdf680.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.