Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1500
Title: Definining the concept of inercurtural interaction for aviation education
Other Titles: Визначення концепту міжкультурної взаємодії для авіаційної освіти
Authors: Martynenko, Nadiia
Мартиненко, Надія Олександрівна
Keywords: culture
interaction
intercultural interaction
problems
classification of interaction
intercultural typology
intercultural dialogue
культура
взаємодія
міжкультурна взаємодія
проблеми
класифікація взаємодії
міжкультурна типологія
міжкультурний діалог
Issue Date: 2020
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Martynenko, N. Definining the concept of inercurtural interaction for aviation education / N. Martynenko // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2020. - Випуск 7. - С. 56-60. DOI: 10.33251/2522-1477-2020-7-56-60
Abstract: The purpose of this study is to analyze different types of intercultural interaction and to give classifications and typologies of intercultural interaction. The term "intercultural interaction" is disclosed as behavior (including, but not limited to, verbal and nonverbal communication) that occurs when members of different cultural groups engage in joint activity. There have been defined the terms "dialogue of cultures" "cultural diffusion" and their relation with educational processes in Higher education institutions. We have analysed different researches about intercultural interaction from culturological, psychological, anthropological, sociological and pedagogical views. Метою статті є аналіз різних типів міжкультурної взаємодії. Проаналізовано класифікації і типології науковців щодо різних трактувань міжкультурної взаємодії. Розкрито сутність поняття «міжкультурна взаємодія» як поведінка (включаючи, але не обмежуючись ними, вербальну та невербальну комунікацію), що виникає, коли члени різних культурних груп беруть участь у спільній діяльності. Обґрунтовано терміни діалог культур, культурна дифузія та їх зв’язок із навчальним процесом у ЗВО. Проаналізовано різні дослідження науковців міжкультурної взаємодії з культурологічних, психологічних, антропологічних, соціологічних та педагогічних поглядів.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1500
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynenko_typology.pdf633.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.