Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/565
Title: Деякі аспекти практично-діяльнісного етапу методики формування комунікативних умінь майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у процесі вивчення професійної англійської мови
Other Titles: Some Aspects of Practical-Active Stage of Communicative Skills Formation’ Methods of the Future Air Traffic Controllers in the Process of Professional English Training
Authors: Зеленська, Лілія Михайлівна
Тимченко, Світлана Василівна
Zelenska, L.M.
Tymchenko, S.V.
Keywords: активне навчання
аналіз конкретних ситуацій
відеоуроки
професійне спілкування
active learning
analysis of specific situations
professional communication
video episodes’ description
Issue Date: 2017
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Зеленська, Л. М. Деякі аспекти практично-діяльнісного етапу методики формування комунікативних умінь майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у процесі вивчення професійної англійської мови / Л. М. Зеленська, С. В. Тимченко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 2. - С. 207-211.
Abstract: У статті розглянуто особливості практично-діяльнісного етапу методики формування комунікативних умінь майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у процесі вивчення професійної англійської мови. Визначено, що використання активного навчання у процесі вивчення професійної англійської мови на другому, практично-діяльнісному етапі методики, уможливлює не лише оволодіння майбутніми диспетчерами професійною англійською мовою, а й моделювання предметного та соціального змісту майбутнього професійного спілкування. Some aspects of practical-active stage of communicative skills formation’ methods of the future air traffic controllers in the process of professional English training are highlighted in the article. It’s proven that communication training of future is ensured by active methods of teaching which considered to be the best ones in communicative training organization and the most common form of active learning. The main task of the research is to specify some peculiarities of practical-active stage of communicative skills formation’ methods of the future aviation specialists in the process of professional English training. A great number of foreign and native scientists, for instance Andreieva H. M., Bodaliov O O., Butenko N. Yu., Isaienko M. M., Kahan M. S., Volkova N. P., Savenkova L. O., Sikorska L. O., Petrovska L. S. etc., have been trying to determine the contents of communicative training, as well as its stages and the conditions for its accomplishment. Despite of different approaches of communicative training problem’ solution, it should be mentioned that most of them are based on active learning usage aimed at mastering of professional communication’ knowledge and skills by future specialists. Communicative skills formation’ methods of the future aviation specialists in the process of professional English training consists of three stages involving complex of communicative training’ forms and techniques. Our article deals with practical-active stage which provides favorable conditions for students’ approbation of advanced professional communication’ ways and models. It goes without saying that communicative approach in the process of professional English training is implemented by the usage of active learning. Active methods of teaching such as role plays and business games, discussions, case-study, debates are recognized to be the most effective forms of specific conditions activity modeling for future aviation specialists in the process of professional English training, enabling communicative skills formation of future air traffic controllers. Two types of active learning have been described in the article notably analysis of air crash investigations and video episodes’ description. It has been determined that active learning used during practical-active stage of communicative skills formation’ methods of the future aviation specialists in the process of professional English training enables language’ mastering and professional communication’ modeling.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/565
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zelenska_videouroky.pdf292.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.