Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМуравська, Світлана Миколаївна-
dc.contributor.authorMuravska, Svitlana-
dc.date.accessioned2020-12-29T07:50:29Z-
dc.date.available2020-12-29T07:50:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМуравська, С. В. Інтерактивні методи навчання іноземної мови майбутніх авіафахівців / С. В. Муравська // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2020. - Випуск 8. - С. 208-213.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/753-
dc.description.abstractСтаття присвячена розкриттю сутності інтерактивних методів навчання іноземної мови майбутніх авіафахівців. Дискусії, рольові ігри, мозковий штурм, відео сюжети активізують пізнавальну діяльність курсантів, сприяють розвитку критичного мислення, підвищують інтерес та мотивацію до вивчення іноземної мови та в кінцевому результаті сприяють формуванню мовленнєвої компетенції. New requirements to training future aviation specialists presuppose a good command of English. The practice shows that good knowledge of radiotelephony is sufficient in 95% of cases, but in emergency situations a pilot’s good speaking skills can save not only his life, but also the lives of the passengers. Old methods of teaching English, such as learning a text by heart or learning new vocabulary units for a dictation are not effective any longer. A focus is made now on developing communicative skills and language competency in general. To achieve this, interactive methods are applied. Interactive learning can be defined as learning focused on communication. For increasing efficiency of a learning process three components of communication should be present. They are the following: communicative (transfer and saving of verbal and non-verbal information), interactive (organization of interaction in common activity), perceptive (people’s perception and understanding of each other). In the system of interactive learning the main principles of the methodology of cooperation can be distinguished: 1) positive interdependence – a group achieves positive results in case every student does well; 2) individual responsibility – working in a group every student performs his task different from tasks of other students; 3) equal participation – each student gets the same time for completing his/her task; 4) simultaneous cooperation – when all the students are involved in work at the same time. Our practical experience shows that such interactive methods of teaching English to future aviation specialists as discussions, role-plays, brainstorming and work with "Air Crash Investigations" Documentary TV Series are extremely effective. They increase their cognitive activity, develop critical thinking skills, interest and motivation to learn English, contribute to cadets’ personality development and language competency. The examples of mentioned above interactive methods have been presented in the article.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectінтерактивні методи навчанняen_US
dc.subjectмайбутні авіафахівціen_US
dc.subjectпізнавальна діяльністьen_US
dc.subjectмотиваціяen_US
dc.subjectмовленнєва компетенціяen_US
dc.subjectinteractive methods of teachingen_US
dc.subjectfuture aviation specialistsen_US
dc.subjectcognitive activityen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectlanguage competencyen_US
dc.titleІнтерактивні методи навчання іноземної мови майбутніх авіафахівцівen_US
dc.title.alternativeInteractive methods of teaching english to future aviation specialistsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muravska_interaktyvni.pdf609.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.