Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСмирнова, Ірина Леонідівна-
dc.contributor.authorSmyrnova, Iryna-
dc.date.accessioned2020-12-22T08:09:01Z-
dc.date.available2020-12-22T08:09:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСмирнова, І. Л. Креативний підхід до формування інтегративних теоретичних знань майбутніх авіафахівців / І. Л. Смирнова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2020. - Випуск 7. - С. 110-115.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/729-
dc.description.abstractВ статті розглянуті особливості викладання спецдисциплін в льотному вищому навчальному закладі із застосуванням креативного підходу в навчанні для формування інтегративних теоретичних знань майбутніх авіафахівців. Розкрито застосування проблемного навчання та міжпредметних зв’язків в процесі вдосконалення теоретичної підготовки при вивченні авіаційного обладнання як креативного підходу до вирішення цієї проблеми. The subject of this article is the technology of integrative theoretical knowledge formation with cadets-pilots while studying special courses at higher flight educational institution. The process of forming integrative professional knowledge, skills and abilities of special subjects is recommended to be based on the use of intersubject communications. The author reveals the best creative ways of expanding and deepening the intersubject communications when structuring training methodology for training cadets-pilots in special courses at higher flight educational institutions. The technology of applying intersubject communications as a didactic problem has a multi- vector nature, since it covers the content, methods and forms of training at higher flight school. As soon as the goal is achieved by solving numerous problems to get the common set result the author based on inter subject communications to specify problems for theoretical training of cadets-pilots in special subjects. The content of special courses training technology for cadets should ensure high level of reliability based on knowledge, skills and abilities. Problematic methods of training are structure components of integrated theoretical knowledge formation technology. The variety of organizational forms is an important condition for the effective training of future pilots. The technology of creating cadets-pilots’ integrative theoretical knowledge offered by the author means organization of creative theoretical training process in special courses based on intersubject communications.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectінтегративні теоретичні знанняen_US
dc.subjectспецдисципліниen_US
dc.subjectміжпредметні звʼязкиen_US
dc.subjectметодикаen_US
dc.subjectпрофесійна надійністьen_US
dc.subjectintegrative theoretical knowledgeen_US
dc.subjectspecial disciplinesen_US
dc.subjectintersubject communicationsen_US
dc.subjectmethoden_US
dc.subjectprofessional reliabilityen_US
dc.titleКреативний підхід до формування інтегративних теоретичних знань майбутніх авіафахівцівen_US
dc.title.alternativeA creative approach to the formation of integrative theoretical knowledge of future aviation specialistsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Smyrnova_teoretychni.pdf645.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.