Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/719
Title: Управління безпекою польотів за людським чинником: показники вагомості помилок авіадиспетчерів
Other Titles: Human factors management of flight safety: indicators of the significance of air traffic controllers' errors
Authors: Рева, О. М.
Невиніцин, А. М.
Шульгін, В. А.
Камишин, В. В.
Reva, О.
Nevinitsyn, А.
Shulgin, V.
Kamyshyn, V.
Рева, А. Н.
Невиницын, А. Н.
Шульгин, В. А.
Камышин, В. В.
Keywords: управління безпекою польотів
людський чинник
ставлення до небезпечних дій або умов
показники прийняття рішень
системи переваг
вагомість характерних помилок
safety management
human factor
attitude to hazardous actions or conditions
decision indicators
preference systems
the value of typical errors
Issue Date: 2020
Publisher: Одеса: Одеська державна академія технічного регулювання та якості
Citation: Управління безпекою польотів за людським чинником: показники вагомості помилок авіадиспетчерів / О. М. Рева, А. М. Невиніцин, В. А. Шульгін, В. В. Камишин // Технічне регулювання, метрологія, інформаційні та транспортні технології : матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 22-23 жовтня 2020 р.). - Одеса : ФОП Бондаренко М. О., 2020. - С. 109-114.
Abstract: Враховуючи вплив людського чинника на прийняття рішень авіадиспетчерами і пілотами, а отже, і на безпеку польотів, управління цією безпекою має відбуватися «за показниками», що утворюють «ставлення авіаційного персоналу до небезпечних дій або умов» як складової концепції безпеки польотів ІСАО. Йдеться, у тому числі, про системи переваг авіадиспетчерів щодо небезпек помилок, яких вони припускаються. Застосовуючи диференційний метод порівняння небезпек помилок багатокроковий метод виявлення і відсіювання маргінальних думок, отримано індивідуальні системи переваг авіадиспетчерів, які агреговані в групову. За допомогою медіани Кемені здійснено непараметричну оптимізацію групової системи переваг. Застосовуючи метод розстановки пріоритетів, отримано зважені коефіцієнти небезпек спектру n=21 характерних помилок, що сприяє їх використанню в системі управління безпекою польотів. Taking into account the influence of the human factor on decision-making by air traffic controllers and pilots, and, consequently, on flight safety, this safety should be managed “by indicators” that form “the attitude of aviation personnel to dangerous actions or conditions” as a component of the ICAO flight safety concept. It is, among other things, about systems of advantages of air traffic controllers on the risks of errors that they make. Applying the differential method for comparing the danger of errors, a multi-step method for identifying and filtering out marginal thoughts, individual preference systems of air traffic controllers were obtained, aggregated into a group unit. Using the Kemeny median, a nonparametric optimization of the group preference system is carried out. Applying the method of prioritization, weighted hazard coefficients of the spectrum n = 21 characteristic errors were obtained. Which contributes to their use in the safety management system.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/719
ISBN: 978-617-7829-72-9
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nevynitsyn_Shulgin_2020_P. 109-114.pdf735.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.