Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОмельяненко, Наталія Віталіївна-
dc.contributor.authorOmelianenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2020-12-01T06:53:05Z-
dc.date.available2020-12-01T06:53:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationОмельяненко, Н. В. Психолого-педагогічні умови ефективності контролю мовленнєвої компетенції майбутніх фахівців авіаційної галузі / Н. В. Омельяненко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2018. - Випуск 4. - С. 298-303.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/625-
dc.description.abstractАвтор визначає психолого-педагогічні умови ефективності контролю мовленнєвої компетенції майбутніх фахівців авіаційної галузі у процесі вивчення авіаційної англійської мови із урахуванням специфіки професійної діяльності. Вказуються ефективні методи контролю мовленнєвої діяльності на різних етапах її формування. The important aspect of professional education is the quality of foreign language speech competence from the viewpoint of aviation specialistsʼ training, developing their professional responsibility for aviation safety while the number and intensity of international cooperation are growing. Foreign language speech competence is considered as the ability to use the linguistic system for the purpose of communication in accordance with the situation, provision of which depends, among other aspects, on the effective and reliable testing of training process and result. The following psychological and pedagogical conditions of aviation specialistsʼ speech competence testing effectiveness are defined based on the theoretical analysis and practical activity experience. 1. The validity of testing, its conformity to the speech activity categories which future aviation specialists have to master. This condition ensures actualization of acquired knowledge and generated skills for the purpose of foreign language communication; improvement and more profound skills of English professional text perception, provision of free, according to the standard and functional and adequate proficiency in speech (listening, speaking and reading); terminology vocabulary development; developing skills to produce grammatical monological and dialogical speech; finding gaps in training content mastering and further achievements prediction in Aviation English study; studentsʼ training to be self-disciplined and to work independently. 2. The use of the system of testing methods. Each method is agreed to other methods. The system of testing methods of speech competence of future aviation specialists includes the combination of verbal, written, practical and test methods. 3. Taking into account the studentsʼ motivation level in the process of defining task content for speech competence testing. Different methods of speech activity testing are suggested depending on the studentsʼ motivation level to study English.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectмовленнєва компетенціяen_US
dc.subjectмайбутні фахівці авіаційної галузіen_US
dc.subjectконтрольen_US
dc.subjectметоди контролюen_US
dc.subjectавіаційна англійська моваen_US
dc.subjectspeech competenceen_US
dc.subjectfuture aviation specialistsen_US
dc.subjectmethods of testingen_US
dc.subjectAviation Englishen_US
dc.titleПсихолого-педагогічні умови ефективності контролю мовленнєвої компетенції майбутніх фахівців авіаційної галузіen_US
dc.title.alternativePsychological and pedagogical conditions of future aviation specialistsʼ speech competence testing effectivenessen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omelianenko_movlenneva.pdf324.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.