Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/558
Title: Реалізація принципу інтегративності у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-механиків в льотних навчальних закладах
Other Titles: Realization of integrity principle in the process of future engineers and mechanics in flight education institutions
Authors: Герасименко, Людмила Сергіївна
Чорноглазова, Ганна Віталіївна
Herasymenko, L.S.
Chornohlazova, H.V.
Keywords: інтеграція
інтегративність
майбутні інженери-механіки
льотні навчальні заклади
part-66
integration
integrity
future mechanics and engineers
flying educational institutions
part-66
Issue Date: 2017
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Герасименко, Л. С. Реалізація принципу інтегративності у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-механиків в льотних навчальних закладах / Л. С. Герасименко, Г. В. Черноглазова // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 2. - С. 167-172.
Abstract: Статтю присвячено проблемі підвищення ефективності навчального процесу у льотному навчальному закладі за рахунок реалізації принципу інтегративності. З’ясовано, що у контексті підвищення міжнародних вимог до підготовки майбутніх інженерів авіаційного профілю інтеграція фундаментальних, загальнотехнічних й авіаційних дисциплін є необхідним компонентом системи професійного навчання. Вказано на важливість інтегративності спеціальних знань і авіаційної іноземної мови з огляду на сучасні тенденції розвитку як української, так і світової авіації в цілому. The article is devoted to the problem of improving the efficiency of the educational process in the flight school through the implementation of integrity principle. The modern science involves interpenetration of different fields due to a number of complex factors. Integrity is demonstrated not only through new organization of the components, but also through internal state. The only condition for the realization of integration is an adequate reflection of a new subject of research with simultaneous reflection of all sides in their connection. Integration does not mean dissolving one object in another, it implies their unity. The requirements for basic knowledge are specified in Appendix 1 to the Regulations of license delivery to aircraft technical maintenance personnel (Part-66), which establish three levels of knowledge for categories A, B1, B2, and C of the certificates of aircraft maintenance personnel. The first level is characterized by awareness of the main elements of the subject and the ability to provide a simple description of the subject as a whole, using common words, examples and all typical terms. The second level determines the ability to apply general knowledge of the theoretical and practical aspects of the subject. The third level reveals detailed knowledge of the theoretical and practical aspects of the subject; the ability to combine logical and integrated combinations and apply individual knowledge of the elements. It was clarified that in the context of increasing international requirements for future aviation engineers’ training integration of fundamental, general technical and aviation disciplines is a necessary component of professional training system. The importance of integrity of special knowledge and Aviation English is highlighted in the view of the current trends in the development of both Ukrainian and world aviation in general. The principle of integrity is realized with the help of context principle through the specific professionally oriented tasks in flight educational institutions.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/558
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Herasymenko_integratsia.pdf308.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.