Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГерасименко, Людмила-
dc.contributor.authorHerasymenko, Liudmila-
dc.date.accessioned2020-11-03T07:27:23Z-
dc.date.available2020-11-03T07:27:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГерасименко, Л. Мотивація до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців у процесі професійної підготовки / Л. Герасименко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 48-53.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/521-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі мотивації до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців, яка набуває особливої актуальності у зв’язку з підвищенням міжнародних вимог та потребою до постійного оновлення знань, умінь та навичок. Самоосвіта визначається як отримання системних знань у певній галузі, яка передбачає безпосередній інтерес особистості в органічному поєднанні із самостійністю у вивченні матеріалу. Одним із головних завдань майбутнього авіаційного фахівця є проблема організації самоосвітньої діяльності. Подано характеристики процесу самоосвіти, а саме: індивідуалізація, саморегульований характер та сприяння самореалізації особистості. Самоосвіта в льотному навчальному закладі виконує важливі завдання, спрямовані на всі види підготовки майбутнього авіаційного фахівця. Статья посвящена проблеме мотивации к самообразованию будущих авиационных специалистов, которая приобретает особую актуальность в связи с повышением международных требований и необходимостью постоянного обновления знаний, умений и навыков. Самообразование определяется как получение системных знаний в определенной области, которая предусматривает непосредственный интерес личности в органическом сочетании с самостоятельностью в изучении материала. Одной из главных задач будущего авиационного специалиста является проблема организации самообразовательной деятельности. Даны характеристики процесса самообразования, а именно: индивидуализация, саморегулирующийся характер и содействие самореализации личности. Самообразование в летном учебном заведении выполняет важные задачи, направленные на все виды подготовки будущего авиационного специалиста. The realization that the future aviation professionals need to study aviation industry outside the program material and forming professionally important personal qualities, due to the new conditions in aviation, encourages teachers to address the problem of motivating students to self-education and self-development. The article is devoted to the problem of motivation to future aviation specialists’ self-education. This issue is particularly relevant regarding the increase of international requirements and the necessaty for constant updating of knowledge and skills. Self-education is defined as obtaining of systematic knowledge in a certain area, which provides a direct interest of a personality combined with autonomy in the study of the material. One of the main challenges for the future aviation professionals is self-organization. The main characteristics of self-education process are defined as individualization, self-regulating nature and the assistance for self-realization. Self-education in a flight school performs important tasks aimed at all types of training future aviation professionals.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectмотиваціяen_US
dc.subjectсамоосвітаen_US
dc.subjectмайбутні авіаційні фахівціen_US
dc.subjectсаморозвитокen_US
dc.subjectсамовихованняen_US
dc.subjectмотивацияen_US
dc.subjectсамообразованиеen_US
dc.subjectбудущие авиационные специалистыen_US
dc.subjectсаморазвитиеen_US
dc.subjectсамовоспитаниеen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectself-educationen_US
dc.subjectfuture aviation professionalsen_US
dc.subjectself-improvementen_US
dc.subjectself- developmenten_US
dc.titleМотивація до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців у процесі професійної підготовкиen_US
dc.title.alternativeМотивация к самообразованию будущих авиационных специалистов в процессе профессиональной подготовкиen_US
dc.title.alternativeMotivation to self-study of future aviation specialists during professional trainingen_US
dc.typeBooken_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gerasimenko_samoosvita.pdf384.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.