Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/521
Title: Мотивація до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців у процесі професійної підготовки
Other Titles: Мотивация к самообразованию будущих авиационных специалистов в процессе профессиональной подготовки
Motivation to self-study of future aviation specialists during professional training
Authors: Герасименко, Людмила
Herasymenko, Liudmila
Keywords: мотивація
самоосвіта
майбутні авіаційні фахівці
саморозвиток
самовиховання
мотивация
самообразование
будущие авиационные специалисты
саморазвитие
самовоспитание
motivation
self-education
future aviation professionals
self-improvement
self- development
Issue Date: 2017
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Герасименко, Л. Мотивація до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців у процесі професійної підготовки / Л. Герасименко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 48-53.
Abstract: Статтю присвячено проблемі мотивації до самоосвіти майбутніх авіаційних фахівців, яка набуває особливої актуальності у зв’язку з підвищенням міжнародних вимог та потребою до постійного оновлення знань, умінь та навичок. Самоосвіта визначається як отримання системних знань у певній галузі, яка передбачає безпосередній інтерес особистості в органічному поєднанні із самостійністю у вивченні матеріалу. Одним із головних завдань майбутнього авіаційного фахівця є проблема організації самоосвітньої діяльності. Подано характеристики процесу самоосвіти, а саме: індивідуалізація, саморегульований характер та сприяння самореалізації особистості. Самоосвіта в льотному навчальному закладі виконує важливі завдання, спрямовані на всі види підготовки майбутнього авіаційного фахівця. Статья посвящена проблеме мотивации к самообразованию будущих авиационных специалистов, которая приобретает особую актуальность в связи с повышением международных требований и необходимостью постоянного обновления знаний, умений и навыков. Самообразование определяется как получение системных знаний в определенной области, которая предусматривает непосредственный интерес личности в органическом сочетании с самостоятельностью в изучении материала. Одной из главных задач будущего авиационного специалиста является проблема организации самообразовательной деятельности. Даны характеристики процесса самообразования, а именно: индивидуализация, саморегулирующийся характер и содействие самореализации личности. Самообразование в летном учебном заведении выполняет важные задачи, направленные на все виды подготовки будущего авиационного специалиста. The realization that the future aviation professionals need to study aviation industry outside the program material and forming professionally important personal qualities, due to the new conditions in aviation, encourages teachers to address the problem of motivating students to self-education and self-development. The article is devoted to the problem of motivation to future aviation specialists’ self-education. This issue is particularly relevant regarding the increase of international requirements and the necessaty for constant updating of knowledge and skills. Self-education is defined as obtaining of systematic knowledge in a certain area, which provides a direct interest of a personality combined with autonomy in the study of the material. One of the main challenges for the future aviation professionals is self-organization. The main characteristics of self-education process are defined as individualization, self-regulating nature and the assistance for self-realization. Self-education in a flight school performs important tasks aimed at all types of training future aviation professionals.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/521
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gerasimenko_samoosvita.pdf384.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.