Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/520
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКалініченко, Людмила-
dc.contributor.authorЛомакіна, Марина-
dc.contributor.authorКалиниченко, Людмила-
dc.contributor.authorЛомакина, Марина-
dc.contributor.authorKalinichenko, Liydmyla-
dc.contributor.authorLomakina, Maryna-
dc.date.accessioned2020-11-03T07:03:06Z-
dc.date.available2020-11-03T07:03:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКалініченко, Л. Засоби модернізації змісту професійно-орієнтованого навчання іноземної мови студентів технічних закладів / Л. Калініченко, М. Ломакіна // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 413-418.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/520-
dc.description.abstractРозглядаються особливості навчання іноземної мови в нелінгвістичних закладах. Виокремлено компоненти змісту професійно-орієнтованого навчання іноземної мови в технічних закладах, їх структурні елементи та умови модернізації системи професійно спрямованої мовної підготовки у вищих навчальних закладах нелінгвістичного спрямування. Средства модернизации содержания профессионально-ориентированного обучения иностранному языку студентов технических заведений. Рассматриваются особенности обучения иностранному языку в нелингвистических вузах. Выделены компоненты содержания профессионально-ориентированного обучения в технических вузах, а также условия модернизации системы профессионально нацеленной языковой подготовки в высших учебных заведениях нелингвистического профиля. Features of foreign language training in non-linguistic educational establishments have been considered. Ways of foreign language professionally oriented training content selection in non-linguistic educational establishments taking into account discipline specifics have been analyzed. Structural elements of professionally oriented training model substantial component have been analyzed. Components of foreign language professionally oriented training content in technical higher educational establishments have been emphasized. System modernization conditions of professionally oriented language training in higher educational establishments of non-linguistic profile have been distinguished. The principle of educational material professional orientation in foreign language training in non-linguistic higher educational establishments has been substantiated.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectпрофесійно-орієнтоване навчанняen_US
dc.subjectзміст професійно-орієнтованого навчанняen_US
dc.subjectзмістовний компонентen_US
dc.subjectмодель професійно-орієнтованого навчанняen_US
dc.subjectпрофесійна компетенціяen_US
dc.subjectтехнічні закладиen_US
dc.subjectпрофессионально-ориентированное обучениеen_US
dc.subjectсодержание обученияen_US
dc.subjectсодержательный компонентen_US
dc.subjectпрофессиональная компетенцияen_US
dc.subjectтехнические вузыen_US
dc.subjectprofessionally oriented trainingen_US
dc.subjecttraining contenten_US
dc.subjectsubstantial componenten_US
dc.subjectprofessional competenceen_US
dc.subjecttechnical higher educational establishmentsen_US
dc.titleЗасоби модернізації змісту професійно-орієнтованого навчання іноземної мови студентів технічних закладівen_US
dc.title.alternativeСредства модернизации содержания профессионально-ориентированного обучения иностранному языку студентов технических заведенийen_US
dc.title.alternativeWays of content modernization of foreign language professionally oriented training of students in technical higher educational establishmentsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalinichenko_navchannia.pdf466.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.