Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКузьменко, Ольга-
dc.contributor.authorKuz’menko, Olha-
dc.date.accessioned2020-11-03T06:46:52Z-
dc.date.available2020-11-03T06:46:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКузьменко, О. Використання STEM-технологій у навчальному процесі з фізики в вищих навчальних закладах технічного профілю / О. Кузьменко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 331-336.-
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/519-
dc.description.abstractВ статті розглянуто лабораторне обладнання, яке є основним засобом впровадження STEM-освіти в вищих навчальних закладах технічного профілю. Важливим аспектом для реалізації цього напрямку є розробка навчальних експериментів, які передбачають на основі самостійної пізнавальної діяльності субʼєктів навчання поступово й постійно поглиблювати вивчення фізичних явищ з оптики. физике в высших учебных заведениях технического профиля. В статье рассмотренно лабораторное оборудование, которое является основным средством внедрения STEM-образования в высших учебных заведениях технического профиля. Важным аспектом для реализации этого направления является разработка учебных экспериментов, которые предусматривают на основании самостоятельной познавательной деятельности субъектов обучения постепенно и постоянно углублять изучение физических явлений по оптике. In the article the laboratory equipment, which is the primary means of introducing STEM-education in higher educational institutions of technical profile. The general course of physics and the system of educational experiments and equipment for playback in the university laboratory, reflecting fundamentals of physical knowledge of optics, always behind the level of scientific physical knowledge about the world and about scientific experimental methods used to study in modern science industry. In current circumstances, the further improvement of physical education faces the problem of performance review and study subjects of different levels of tasks that are varied in scope and depth review of educational material, introduction to the educational process appropriate methods, techniques, approaches and learning tools that meet the interests, skills, abilities of students in learning physics. However, the development of educational equipment experiment in physics is the natural, logical process. It reflects the level of knowledge of the human environment at this stage and nature of the physical representations of the scientific picture of the world. An important aspect for the implementation of this direction is the development of educational experiments that provide the basis for self-learning of teaching subjects gradually and constantly deepen the study of the physical phenomena of optics.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: КЛА НАУen_US
dc.subjectфізикаen_US
dc.subjectSTEM-освітаen_US
dc.subjectнавчальний процесen_US
dc.subjectінтерферометриen_US
dc.subjectоптикаen_US
dc.subjectфізичний експериментen_US
dc.subjectфизикаen_US
dc.subjectSTEM-образованиеen_US
dc.subjectучебный процессen_US
dc.subjectинтерферометрыen_US
dc.subjectоптикаen_US
dc.subjectфизический экспериментen_US
dc.subjectPhysicsen_US
dc.subjectSTEM-educationen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectinterferometersen_US
dc.subjectopticalen_US
dc.subjectphysical experimenten_US
dc.titleВикористання STEM-технологій у навчальному процесі з фізики в вищих навчальних закладах технічного профілюen_US
dc.title.alternativeИспользование STEM-технологий в учебном процессе по физике в высших учебных заведениях технического профиляen_US
dc.title.alternativeUse of STEM-technologies in studying process of physics at higher technical educational establishmentsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuzmenko_STEM.pdf419.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.