Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/501
Title: Діалогічність навчальної взаємодії у формуванні комунікативних умінь майбутніх авіаційних фахівців
Other Titles: Диалогичность учебного взаимодействия в формировании коммуникативных умений будущих авиационных специалистов
Dialogic Interaction in Communicative Skills’ Formation of the Future Aviation Specialists
Authors: Зеленська, Лілія
Тимченко, Світлана
Зеленская, Лилия
Тимченко, Светлана
Zelenska, Lilia
Tymchenko, Svitlana
Keywords: діалогічна взаємодія
суб’єкт-суб’єктний підхід
діалогічні технології
диалогическое взаимодействие
субъект-субъектный подход
диалогические технологии
dialogic interaction
approach «a subject – a subject»
dialogic technologies
Issue Date: 2017
Publisher: Кропивницький: КЛА НАУ
Citation: Зеленська, Л. Діалогічність навчальної взаємодії у формуванні комунікативних умінь майбутніх авіаційних фахівців / Л. Зеленська, С. Тимченко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. - Випуск 1. - С. 66-70.
Abstract: У статті розглянуто особливості діалогічної взаємодії та визначено її роль у формуванні комунікативних умінь майбутніх авіаційних фахівців. Визначено, що суть будь-якого діалогу полягає в рівноправності суб’єктів діалогічної взаємодії. Доведено, що діалогічні технології навчання найліпшим чином уможливлюють формування комунікативних умінь майбутніх авіафахівців. В статье рассмотрены особенности и определена роль диалогического взаимодействия в формировании коммуникативных умений будущих авиационных специалистов. Определено, что сущность диалога состоит в равноправии субъектов диалогического взаимодействия. Доказано, что диалогические технологии обучения наилучшим образом делают возможным формирование коммуникативных умений будущих авиационных специалистов. The article deals with dialogic interaction in professional communicative skills’ formation of the future aviation specialists. The paper defines that the nature of any dialogue is in the subjects’ equality of dialogic interaction. The main task of the research is to develop an importance of dialogic interaction in the process of professional training which is aimed at communicative skills’ formation of the future aviation specialists. It goes without saying that the organization of dialogic communication is the main task of high school teachers. Dialogic interaction ensures the high level of teachers’ and students’ activity, creates favorable conditions for emotional students’ training. The main approach «a subject – a subject» (a teacher – a student) is highlighted in the article. It’s proven that dialogic interaction of the future aviation specialists is ensured by complex dialogic technologies which considered to be the best ones in communicative training organization. It’s determined that dialogic interaction arouses students’ interest to study, provide communicative activity stimulation and creative potential formation of future aviation specialists. So it has been proved that dialogic interaction enables professional communicative skills’ formation of the future aviation specialists.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/501
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zelenska_vzaemodia.pdf375.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.