Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/482
Title: Комунікативні уміння як компонент вирішення проблемних ситуацій в структурі професійної готовності пілота
Other Titles: Коммуникативные умения как компонент решения проблемных ситуаций в структуре профессиональной готовности пилота
Communicative skills as component of problem situations solving in structureof pilot's professional readiness
Authors: Задкова, Олена
Бродова, Олеся
Задкова, Елена
Бродовая, Олеся
Zadkova, Olena
Brodova, Olesia
Keywords: авіація
безпека польотів
професійна підготовка пілотів
майбутні пілоти
комунікативні уміння
готовність
людський чинник
надійність
авиация
безопасность полётов
профессиональная подготовка пилотов
будущие пилоты
коммуникативные умения
готовность
человеческий фактор
надёжность
aviation
flight safety
professional pilot training
future pilots
communicative skills
readiness
human factor
reliability
Issue Date: 2018
Citation: Задкова, О. Комунікативні уміння як компонент вирішення проблемних ситуацій в структурі професійної готовності пілота / Олена Задкова, Олеся Бродова // Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. - 2B/2018. - Volme 6. - P. 125-127.
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі професійної підготовки льотного складу цивільної авіації з метою забезпечення безпеки польотів. Статистика авіаційних подій свідчить про те, що переважна їх кількість пов’язана з людським чинником. Сучасні можливості авіаційної техніки обумовлюють необхідність оптимізації професійної підготовки авіаційного персоналу. Адже, рівень професійної підготовки льотного складу є одним з основних показників надійності функціонування авіаційно-транспортної системи. При цьому, основною проблемою, що пов'язана з людським чинником, виступає проблема готовності авіафахівця до професійної діяльності, яка включає надійність знань, навичок і умінь в звичайних і екстремальних умовах. Наведено структуру професійної готовності пілота, яка включає в себе дев’ять блоків складових. Уточнено поняття готовності майбутніх пілотів до вирішення проблемних ситуацій. В статті також звертається увага на особливості професійної діяльності льотного складу. Зазначається важливість підготовки майбутніх пілотів до дій в особливих ситуаціях польоту. При цьому, головний акцент зроблено на взаємодії членів екіпажу, яка передбачає цілеспрямоване формування комунікативних умінь пілотів задля ефективного спілкування в процесі льотної експлуатації повітряних суден. Наведена дефініція «комунікативні уміння майбутніх пілотів». Визначено місце комунікативних умінь пілотів та готовності до вирішення проблемних ситуацій професійної діяльності в структурі професійної готовності пілота. Зазначається, що такі комунікативні якості пілота, як комунікабельність, тактовність, відвертість, уміння чітко виражати думки та інш. належать до соціально-психологічного профілю, а евристичні компоненти діяльності пов’язані з готовністю до вирішення проблемних ситуацій, які можуть виникати в процесі льотної експлуатації повітряного судна. Авторами окреслено мету професійної підготовки льотного складу, яка визначається як сукупність спеціально долучених ефективних форм та засобів навчання комунікації, інтегративна дія яких під час їхнього функціонування націлена на формування єдиного концентрованого результату: професійної надійності майбутнього пілота в звичайному та екстремальному режимах діяльності. The topical problems of professional training of the civil aviation flight team ensuring flight safety are covered in this article. The aviation accidents statistics indicate that the vast majority of them are caused by a human factor. Modern aviation engineering capabilities determine the necessity of optimization of the aviation personnel training. Since the level of flight team training is one of the key indicators of reliable operation of the air and transport system. However, the key problem associated with the human factor is the problem of readiness of the airman for professional activity including the reliability of knowledge, skills and abilities in normal and extreme conditions. There has been presented the concept of the structure of professional readiness of a pilot that includes nine blocks. There has been clarified the concept of readiness of future pilots for solving problem situations. The article also considers the peculiarities of the professional activity of the flight team. There has been specified the importance of preparing future pilots for activity in special flight situations. At the same time, there has been emphasized the interaction between crew members meaning the well-directed formation of communicative skills of pilots for effective communication during aircrafts flight operation. There has been given the definition of ‘future pilots communicative skills'. There has been determined the place of communicative skills of pilots and readiness for solving problem situations in the process of professional activity within the structure of professional readiness of a pilot. It has been noted that such communicative traits of a pilot, as the ability to get on well with people, tactfulness, outspokenness, good verbal abilities, etc. fall into the social and psychological profile, as well as heuristic components of the activity related to readiness of solving problem situations that may occur during the aircraft flight operation. The authors have stated the objective of the flight team professional training as a set of specially-used effective forms and means of teaching communication. Thus, the integrative action of these forms and means is targeted at forming only one concentrated result: the professional reliability of a future pilot in normal and extreme conditions of operation.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/482
ISSN: 1338-9432
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zadkova, Brodova.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.