Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2159
Title: Innovative approaches to professional communication training in aviation English course
Other Titles: Інноваційні підходи до навчання професійної комунікації у процесі вивчення авіаційної англійської мови
Authors: Herasymenko, Liudmyla
Pidlubna, Olha
Kulish, Iryna
Герасименко, Людмила Сергіївна
Підлубна, Ольга Миколаївна
Куліш, Ірина Володимирівна
Keywords: professional communication
aviation specialists’ training
pilots
air traffic controllers
radio exchanges
phraseology
methods
професійне спілкування
підготовка авіаційних спеціалістів
пілоти
авіадиспетчери
радіообмін
фразеологія
методи навчання
Issue Date: 2023
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Herasymenko, Liudmyla. Innovative approaches to professional communication training in aviation English course / Liudmyla Herasymenko, Olha Pidlubna, Iryna Kulish // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць / гол. ред. О. І. Москаленко. – Кропивницький : ЛА НАУ, 2023. – Випуск 13. – С. 204-211. DOI: 10.33251/2522-1477-2023-13-204-211
Abstract: The article describes the peculiarities of professional communication between pilots and air traffic controllers and presents new approaches to its training. Developing communication skills is an important element for future pilots and air traffic controllers’ training due to the significant role of the linguistic factor. The main methods of professional communication training are described: interactive, problem-based, project-based, and scenario methods. Стаття розкриває особливості навчання професійної комунікації та інноваційні підходи до її навчання у процесі вивчення авіаційної англійської мови. Формування комунікативних умінь у процесі навчання професійного спілкування є важливим елементом підготовки майбутніх пілотів та авіадиспетчерів, адже від ефективного спілкування під час радіозв’язку залежить безпека та життя людей. Професійне спілкування на міжнародних повітряних трасах здійснюється англійською мовою, яка поєднує в собі загальну та авіаційну англійську. Ведення радіотелефонних переговорів має специфічні риси: визначається контекстом; ускладняється відсутністю візуального та кінетичного каналу сприйняття; має ускладнені акустичні умови. Професійне спілкування як вид «професійного дискурсу» має наступні риси: професійна спрямованість; верифікація; діалогічність; замкненість; мовна нормативність; стилістична розшарованість відповідно до структурної частини професійного дискурсу та форм спілкування. Визначено, що теоретично комунікація між пілотом та диспетчером є процесом, у якому учасники отримують повідомлення, розуміють його та діють згідно отриманої інформації («петля розуміння між пілотом та диспетчером»). Зазначено, що радіообмін у стандартних ситуаціях здійснюється за чітким алгоритмом за допомогою прописаних комунікативних стратегій. Принципи та методичні підходи мають відповідати меті навчання – формуванню іншомовної компетентності для професійного спілкування в стандартних та екстремальних умовах професійної діяльності. Для формування комунікативних навичок необхідно використовувати методи, які мають практичне спрямування, розкривають особистісний потенціал, мотивують до вивчення англійської мови. Виокремлено інноваційні методи навчання: інтерактивні, проблемні, методи проєкту та сценарію. Важливими додатковими елементами професійної підготовки, які мають потужний потенціал, є неформальна освіта та створення віртуального середовища.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/2159
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Herasymenko_Innovative approaches.pdf999.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.