Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩоголєва, Інна Валентинівна-
dc.contributor.authorСоколовський, Віктор Анатолійович-
dc.contributor.authorShchoholieva, Inna-
dc.contributor.authorSokolovskiy, Victor-
dc.date.accessioned2022-07-07T12:15:13Z-
dc.date.available2022-07-07T12:15:13Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЩоголєва, І. В. Організація ділових івентів як сучасна тенденція туристського ринку / І. В. Щоголєва, В. А. Соколовський // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право : збірник наукових праць. Випуск 5. - Київ : "Центр учбової літератури", 2021. - С. 148-155. DOI: 10.33251/2707-8620-2021-5-148-155en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1819-
dc.description.abstractУ статті розглянуто сутність ділових івентів та ділового туризму. Статистично обґрунтовано економічну ефективність ділового туризму, його значення для сталого розвитку економіки. Охарактеризовано учасників ринку ділового туризму та їх розподіл, зокрема, виокремлення двох груп підприємств, одні з яких виконують організаційну функцію щодо надання комплексу послуг, а інші ‒ забезпечують змістовне наповнення програм, що реалізуються. Приділено істотну увагу тенденціям в сфері ділового туризму, що сформувались на туристичному ринку та безпосередньо впливають на організаційні та технологічні процеси. Проведено аналіз сегменту корпоративних споживачів та визначено основні їх характеристики, які дають змогу організаторам туризму розробляти більш адресні послуги. Висвітлено коло організаційних питань, які необхідно вирішувати організаторам туризму для підвищення результативності їх зусиль та конкурентоспроможності створених продуктів. Abstract. The business tourism segment is very attractive for travel companies, as it doesn’t depend on the seasonality factor, is characterized by sustainable development and high profitability. Objective. The purpose of the article is to study business events as a modern trend in the tourism market and analyze its organizational aspects. Achieving the goal involves solving the following tasks: consider the essence of the concept of "business tourism"; to monitor trends that have emerged in the tourism market in the context of business tourism; to analyze the organizational features of business events. Methods. The article uses general scientific research methods, namely: analysis and synthesis, generalization, systematization to explain the concepts of business tourism and MICE tourism. Methods of comparative and statistical analysis are used to analyze the characteristics of business tourists, as well as trends in the business tourism market, which have been formed and are in the process of formation. Results. Business tourism is a promising area of development of any country, as it has a positive effect on its image, as well as a factor in its economic development. This type of tourism has unconditional advantages, which are the lack of seasonal demand for business tourism services, its prospects due to globalization and integration processes, which characterize the present. The market of business tourism is constantly evolving, so it is characterized by increasing competition among companies ‒ organizers of business tourism. The organization of business events is a painstaking and multifaceted activity, which involves a preliminary analysis of the tourism market in terms of trends that have formed or are in the process of formation; customers, through the prism of their preferences and requirements; competitors, etc. Scientific novelty. The tendencies which have formed in the market of business tourism are systematized, and their influence on activity of organizers of business tourism is defined. Practical significance. The results of the study can be used by tourism enterprises specializing in business tourism, to form proposals that best meet the needs and preferences of tourists.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКиїв: "Центр учбової літератури"en_US
dc.subjectтуризмen_US
dc.subjectтуристський ринокen_US
dc.subjectівентen_US
dc.subjectорганізація ділових івентівen_US
dc.subjectMICEen_US
dc.subjectкласичні ділові поїздкиen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjecttourist marketen_US
dc.subjecteventen_US
dc.subjectorganization of business eventsen_US
dc.subjectclassic business tripsen_US
dc.titleОрганізація ділових івентів як сучасна тенденція туристського ринкуen_US
dc.title.alternativeOrganization of business events as a current trend of the tourist marketen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchoholieva_iventiv.pdf750.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.