Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1810
Title: Features of classroom training highly specialized aviation technical disciplines during distance education
Other Titles: Особливості викладання вузькоспеціалізованих авіаційних технічних дисциплін під час дистанційного навчання
Authors: Leftor, Vadim
Ushakov, Vladyslav
Лефтор, Вадим Васильович
Ушаков, Владислав Володимирович
Keywords: distance education
educational Internet services
classroom training of aviation specialists
дистанційне навчання
освітні інтернет-сервіси
підготовка авіаційних фахівців
Issue Date: 2022
Publisher: Кропивницький: «Поліум»
Citation: Leftor, V. Features of classroom training highly specialized aviation technical disciplines during distance education / V. Leftor, V. Ushakov // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. - Кропивницький : «Поліум», 2022. - Вип. 11. - С. 125-131. DOI: 10.33251/2522-1477-2022-11-125-131
Abstract: The article was devoted to solving the problem of organizing the classroom training of highly specialized aviation technical disciplines such in distance education conditions. A number of tasks were solved to achieve this goal. The processes of organization of distance education in Ukraine were considered. The main problems that arise during the introduction of distance education in the Free Economic Zone are identified; ways to eliminate them are suggested. Were analyzed the features of regulatory and legal regulation and organization of the educational process in the higher educational aviation institution and identifies their impact on the organization of the distance education process. For better understanding the specifics of the training of aviation specialists, considered on the example of the program "Flight operation of aircraft", the training of a commercial pilot on the basis of the Flight Academy of the National Aviation University. The peculiarities of classroom training specialized disciplines as "Power Plant" and "Airframe and systems", as well as many years of personal experience proposed methods of classroom training these disciplines in distance education. The method of classroom training discipline "Power plant" in the conditions of distance education is offered, the standard plan of carrying out of employment is resulted. Information systems and educational platforms recommended for use are indicated. Were analyzed the specifics of classroom training the discipline "Aircraft and Systems", It was formed recommendations for conducting classes in the discipline on the basis of theoretical principles and available practical experience. The scheme of conducting a practical lesson on the discipline has been developed; electronic resources and educational platforms recommended for use are indicated. The expected result from the implementation of the developed recommendations is the optimization of the processes of teaching highly specialized disciplines in the conditions of distance education and, as a consequence, ensuring a high quality level of training of aviation specialists. В статті розглянуто проблеми організації викладання вузькоспеціалізованих авіаційних технічних дисциплін типу повітряного судна в умовах дистанційного навчання. Обгрунтовано необхідність оптимізації освітнього процесу в закладах вищої освіти авіаційного спрямування з огляду на наявні зовнішньополітичні та економічні чинники. Проведено аналіз впливу епідеміологічних обмежень на розвиток дистанційної освіти в Україні. Проведено аналіз останніх наукових досягнення у галузі організації навчального процесу в закладах вищої освіти авіаційного спрямування. Запропоновано шляхи оптимізації навчального процесу в умовах дистанційного навчання на прикладі викладання дисципліни «Силова установка» та «Планер ПС та системи».
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1810
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Leftor_distance.pdf760.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.