Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1565
Title: Professional interaction of doctors as a psychological and pedagogical problem
Other Titles: Професійна взаємодія лікарів як психолого-педагогічна проблема
Authors: Moskalenko, Olena
Mazurenko, Olha
Москаленко, Олена Іванівна
Мазуренко, Ольга Олександрівна
Keywords: professional self-awareness
professional identity
training of medical professionals
pedagogical support
професійна самосвідомість
професійна ідентичність
підготовка медичних працівників
педагогічна підтримка
Issue Date: 2019
Publisher: Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького
Citation: Moskalenko, Olena. Professional interaction of doctors as a psychological and pedagogical problem / Olena Moskalenko, Olha Mazurenko // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки : збірник. - Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2019. – Вип. № 4. - С. 120-124. DOI 10.31651/2524-2660-2019-4-120-124
Abstract: In the article, on the basis of the analysis of psychological and pedagogical sources, the peculiarities of the professional self-consciousness of medical professionals are revealed. The state of research of the problem of forming the professional consciousness of future medical workers is analyzed. A model of psychological and pedagogical support for the development of professional consciousness of students of higher medical education is offered. Проблема. Поглиблене розуміння психологічних особливостей, ставлення до людини як до цінності неможливо без високого рівня особистої зрілості лікаря, доброчесності, гармонії його професійної свідомості. Мета. З’ясувати на основі аналізу психолого-педагогічних джерел особливостей професійної свідомості медичних працівників та визначити перспективні шляхи її формування у студентів вищої медичної освіти. Методи. Набір теоретичних та емпіричних методів дослідження використовувався для вирішення завдань відповідно до мети та логіки дослідження. Теоретичні методи: генетичний міждисциплінарний аналіз та узагальнення інформації щодо проблеми дослідження, представленої в зарубіжних наукових джерелах з філософії, педагогіки, соціології, методології, дидактики, психології, медицини. А також проектування та аналіз результатів дослідження та пошуку. Емпіричні методи: педагогічне спостереження, констатація та формування експериментів; бесіда, обговорення, якісні методи обробки результатів. Результати. В останні роки було проведено ряд досліджень як з питань загальної медичної освіти, так і з питань професійного розвитку лікаря. Оригінальність. Наукова новизна дослідження полягає в наступному: розроблена структура педагогічного компонента в діяльності лікаря та функція його окремих компонентів. Сутність виховання готовності до самозбережувальної діяльності трактується як процес педагогічної взаємодії лікаря та пацієнта, спрямований на організацію та стимулювання активної діяльності людини для оволодіння ставленнями та поведінкою, що сприяють здоров’ю. Висновок. Методика розроблена для формування готовності до здоров’я, яка виявилася ефективною і може бути використана педагогами для підготовки майбутніх фахівців за кваліфікацією «лікар», а також для формування та розвитку діяльності в інших категоріях населення. Чинність основних положень; висновки та результати дослідження забезпечуються початковою методичною основою, застосуванням методології педагогічного дослідження та використанням методів, адекватних цілям і завданням дослідження; поєднання кількісних та якісних методів аналізу, а також досвід автора в організації охорони здоров’я.
URI: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3615/3908
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1565
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moskalenko_Mazurenko_Professional.pdf272.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.