Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1483
Title: Новий концептуальний підхід до класифікації модифікацій повітряних суден транспортної категорії
Other Titles: A new conceptual approach to classification modifications of the transport category aircraft
Authors: Майорова, К. В.
Серебряннікова, В. Ю.
Maiorova, K. V.
Serebryanikova, V. I.
Keywords: класифікації модифікацій
повітряні судна
вид
клас
підклас
група
підгрупа
коди
синтез класифікації модифікацій
classification of modifications
aircraft
type
class
subclass
group
subgroup
codes
synthesis of classification of modifications
Issue Date: 2021
Publisher: Київ: Український інститут науково-технічної експертизи та інформації
Citation: Майорова, К. В. Новий концептуальний підхід до класифікації модифікацій повітряних суден транспортної категорії / К. В. Майорова, В. Ю. Серебряннікова // "Наука, технології, інновації". - 2021. - № 1. - С. 63-69. DOI: 10.35668/2520-6524-2021-1-06
Abstract: У статті висвітлено сучасний підхід до створення класифікації модифікацій повітряних суден транспортної категорії. Проаналізовано загальну тенденцію успішного функціонування авіаційного бізнесу на основі експлуатації модифікованих базових літаків. Мета статті полягає в дослідженні світової практики з класифікацій модифікацій повітряних суден транспортної категорії та її адаптації в єдиному сучасному підході залежно від видозмін повітряних суден. Виявлено, що класифікація модифікацій повітряних суден базується на класичній теорії штучних класифікацій, яка має низку недоліків, серед яких є помилковість вибору ряду складників багатьох класифікаційних рівнів (підкласів, груп і підгруп). Запропоновано нову концепцію на базі прийнятих положень із повним урахуванням і реалізації всіх п’яти ознак поняття «концепція» та з визначенням поняття «модифікація повітряного судна» як зміна одного чи декількох із п’яти ознак змін (функціонального призначення, сфери використання, льотно-технічних характеристик, рівня вдосконалення технічного рішення чи його агрегату, економічної ефективності). На засадах теорії комбінаторики визначено граничну кількість модифікацій повітряних суден для п’яти ознак: 31 модифікація та для чотирьох однорівневих ознак – 15 модифікацій. Встановлено класифікаційні рівні з видів, класів, підкласів, груп і підгруп, де вид покладено в основу вищого класифікаційного рівня, а останні чотири – зараховано до рівнозначних класифікаційних рівнів – класів. Розроблено й обґрунтовано систему кодування модифікацій усіх класів, підкласів, груп і підгруп, що складаються з літер і цифр. Наведено приклади зазначених кодувань. Автори статті дійшли висновку про те, що запропонований принцип і підхід до формування класифікатора модифікацій повітряних суден має пройти досить довгий процес практичної реалізації та подальшого вдосконалення на всіх стадіях життєвого циклу виробу, починаючи з рівня підкласів. The article highlights the modern approach of creating a classification of transport aircraft modifications. The general tendency of successful functioning of aviation business based on modified base planes operation is analyzed. The purpose of the article is to study the world practice of classifications of modifications of transport aircrafts and its adaptation in a single modern approach depending on the modifications of aircraft. It is revealed that the classification of aircraft modifications is based on the classical theory of artificial classifications, which has a number of shortcomings, among which is the erroneous choice of a number of components of many classification levels (subclasses, groups and subgroups). A new concept based on the adopted provisions, taking into account and implementing all five features of the notion “concept” and defining the notion of “aircraft modification” as a change of one or more of the five features of change (functional purpose, scope, flight, technical characteristics, the level of improvement of the technical solution or its unit, economic efficiency) is proposed. Based on the theory of combinatorics, the maximum number of aircraft modifications was determined for five features: 31 modifications and for four single-level features – 15 modifications. Classification levels of varieties, classes, subclasses, groups and subgroups are established, where the varieties is the basis of the highest classification level, and the last four – are referred to equivalent classification levels – classes. The system of coding of modifications of all classes, subclasses, groups and subgroups consisting of letters and numbers is developed and proved. Examples of these encodings are given. The authors of the article came to the conclusion that the proposed principle and approach to the formation of the classifier of aircraft modifications should go through a long process of practical implementation and further improvement at all stages of the product life cycle, starting from the subclass.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1483
Appears in Collections:Праці здобувачів освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serebriannikova_kody.pdf202.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.