Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1411
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНеделько, В. Н.-
dc.contributor.authorСеменюта, М. Ф.-
dc.contributor.authorСтратонов, В. Н.-
dc.contributor.authorNedilko, V. N.-
dc.contributor.authorSemenyuta, M. F.-
dc.contributor.authorStratonov, V. N.-
dc.date.accessioned2021-11-25T13:34:51Z-
dc.date.available2021-11-25T13:34:51Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНеделько, В. Н. Обоснование метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность / В. Н. Неделько, М. Ф. Семенюта, В. Н. Стратонов // Управляющие системы и машины. - 2017. - № 3. - С. 86-92.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1411-
dc.description.abstractИзложены результаты разработки метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность. Проанализированы случаи приводнений, изложены результаты экспертных опросов и общая концепция метода решения задачи эвакуации. Викладено результати розробки методу вибору оптимального місця вимушеної посадки повітряного судна на водну поверхню. Проаналізовано випадки приводнень, викладено результати експертних опитувань та загальна концепція методу розв’язання задачі евакуації. Introduction. The results of the research of the development of a method of choosing the optimal site for the forced landing of an aircraft on the water surface are summarized. The cases of ditching are analysed. The causal connects between the place of landing and the overall people survival rate are observed. Purpose. The following problems are solved: the substantiation of the method of choosing the optimal place for the forced landing of an aircraft on the water surface, developing a method of the optimal route calculating for carrying out the evacuation operations, estimating the factors influencing the forced landing, evacuation and the process of further survival. Methods. In order to assess the degree of the factors of influenced, the method of expert evaluations is used. The task of optimizing the evacuation route is solved using the methods of the graph theory. Results. The article outlines the results of an expert survey aimed at identifying the factors that have the greatest impact on the process of ditching and further survival rate. The isolated complex factors (Landing Conditions, Evacuation Time and Eligibility of the Settlement, for Victims Assistance) are explored. The factors like Landing Conditions and Eligibility of the Settlement, for Victims Assistance are estimated by the experts, their impact is expressed in terms of weight, reflecting their danger. The task of reducing the time of evacuation is solved by applying the methods of graph theory.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherКиїв: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН і МОН Україниen_US
dc.subjectвынужденная посадкаen_US
dc.subjectвоздушное судноen_US
dc.subjectприводнениеen_US
dc.subjectэкспертный опросen_US
dc.subjectориентированный графen_US
dc.subjectалгоритм Дейкстрыen_US
dc.subjectмаршрут эвакуацииen_US
dc.subjectвимушена посадкаen_US
dc.subjectповітряне судноen_US
dc.subjectприводненняen_US
dc.subjectекспертне опитуванняen_US
dc.subjectорієнтований графen_US
dc.subjectалгоритм Дейкстриen_US
dc.subjectмаршрут евакуаціїen_US
dc.subjectforced landingen_US
dc.subjectaircraften_US
dc.subjectditchingen_US
dc.subjectexpert surveyen_US
dc.subjectoriented graphen_US
dc.subjectDijkstra's algorithmen_US
dc.subjectevacuation routeen_US
dc.titleОбоснование метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхностьen_US
dc.title.alternativeJustification of the Method of Choosing the Optimal Place for the Forced Landing of the Aircraft on the Water Surfaceen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nedelko_algorytm.pdf321.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.